تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، تشکیل پل ادبی ایران و روسیه با رویکرد ترجمه آثار آکادمیک برجسته دو کشور به زبان فارسی و روسی را به عنوان اقدامی تاثیرگذار برای همکاری مشترک بین دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برشمرد.

تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه

به گزارش هشت‌دی سید محمد مرندی، در نشست تخصصی اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در دانشگاه دولتی مسکو، گفت: همکاری در حوزه علوم انسانی، تشکیل هسته پژوهشی مشترک ادبیات تطبیقی، تشکیل پل ادبی ایران و روسیه با رویکرد ترجمه آثار آکادمیک برجسته دو کشور به زبان فارسی و روسی و تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه از جمله پیشنهادهای دانشگاه تهران برای همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور روسیه است.

مرندی ضمن برشمردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف علمی و فناورانه، بر تبادل برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه تاکید کرد و افزود: علاوه بر علوم انسانی، زمینه‌های جذابی برای همکاری مشترک در حوزه‌های نفت و گاز، هوافضا، مخابرات، صنعت خودرو، بیوتکنولوژی، فناوری نانو و علوم شناختی وجود دارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران همچنین همکاری‌های موجود بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های روسیه را در قالب موسسه روسی میر و تفاهم‌نامه دهخدا- مندلیف تشریح کرد.

مرندی بر ایجاد و توسعه زمینه‌های حمایتی برای فرصت‌های مطالعاتی اساتید تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت تجهیزات آزمایشگاهی از زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه تهران با دانشگاه‌های برتر روسیه است.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در این نشست تخصصی به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد.

این نشست تخصصی با حضور روسا و معاونان دانشگاه‌های برتر روسیه و روسای دانشگاه‌های برتر ایران، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در دانشگاه لومونوسف روسیه برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه