رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در خصوص حواشی برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگران در مهدیه رشت:

زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگران در مکانی دیگر فراهم نبود!

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به هنجارشکنی‌های انجام شده در انتخابات اتحادیه آرایشگران زنان، گفت: به دلیل اینترنت پرسرعت و عدم زیرساخت مناسب در سایر اماکن، این انتخابات در مهدیه رشت برگزار شد اما به طور حتم با مسبّبین و خاطیان این هنجارشکنی برخورد می‌شود.

زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگران در مکانی دیگر فراهم نبود!

به گزارش هشت‌دی، انتشار فیلم و تصاویر ناهنجار از برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگران استان گیلان در مکانی مانند مهدیه رشت اعتراض و واکنش فعالان فضای مجازی به این حرمت‌شکنی را در پی داشت این در حالی است که مهم‌ترین سوالی که به اذهان متبادر می شود این است که چرا مسئولین و متولیان امر با اهمال کاری برگزاری این انتخابات را چنین مکان مقدسی که سال‌ها محل دعا و ندبه‌خوانی مردم شهر رشت بوده برای برگزاری چنین رخدادی انتخاب کردند.

در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این انتخابات، غالباً حجاب و پوشش مناسب بانوان شرکت کننده رعایت نشده و کاملا در تضاد با فضای معنوی مهدیه رشت است که این امر باعث اعتراض چهره‌های مذهبی و رسانه ای استان شده است.

اکثر انتخابات‌ها به دلیل نیاز به اینترنت پرسرعت در مهدیه رشت برگزار می‌شود

علیرضا تهی‌دست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در گفتگو با هشت‌دی، در توضیح علت روی دادن این هنجارشکنی‌ها اظهار کرد: انتخابات اتحادیه‌ها به صورت آنلاین و سیستمی برگزار می‌شود که استعلامات و مراحل تایید صلاحیت افراد نیاز به اینترنت پرسرعت دارد و به همین دلیل اکثر انتخابات‌ها در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت اجرایی متشکل از اداره صمت، نماینده‌ای از استانداری و یک نماینده از اتاق اصناف، مسئول برگزاری انتخابات هستند، افزود: ابتدا پیشنهاد دادیم که انتخابات اتحادیه آرایشگران در مکانی غیر از مهدیه برگزار شود اما به دلیل عدم زیرساخت‌ها مجدداً تصمیم بر آن شد که انتخابات در مهدیه برگزار شود.

برخورد آنی با هنجارشکنی‌ها باعث ایجاد شایعاتی نظیر تقلب و بروز تنش می‌شد

تهی‌دست با اشاره به بی‌اخلاقی و هنجارشکنی‌های رخ داده از سوی برخی از افراد شرکت کننده در این انتخابات بیان کرد: برخورد آنی با هنجارشکنی‌ها باعث ایجاد شایعاتی نظیر تقلب و بروز تنش می‌شد لذا همان روز با افراد خاطی برخورد نکردیم.

وی با بیان اینکه قطعی اینترنت ایجاد شده در انتخابات قبلی این اتحادیه شایعه تقلب را برای برخی ایجاد کرد، عنوان داشت: انتخابات قبلی این اتحادیه به دلیل قطعی اینترنت و شایعات مبنی بر تقلب به‌هم خورد.

به طور حتم با افراد خاطی برخورد می‌شود

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با بیان اینکه به طور حتم با افراد خاطی این اتفاق برخورد می‌شود، تصریح کرد: این مسئله برای ما حائز اهمیت است و مطابق با قانون مجازات اسلامی با هنجارشکنان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مجدد انتخابات اتحادیه آرایشگران گفت: ابتدا باید زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات در مکانی دیگر فراهم شود و سپس اقدام به برگزاری مجدد کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در شرایط کنونی چنین اتفاقی کاملا محتمل بود بنابراین کمترین وظیفه و مسولیت متولیان امر پیشگیری از رخداد آن بود که متاسفانه با کوتاهی در انجام مسولیت، هتک حرمت ها و پایمالی ارزش ها را رقم زده اند.
در حاشیه