معاون صنایع عمومی وزارت صمت در رشت:

چرخ‌های تولید نساجی کشور در گیلان به حرکت درمی‌آید

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به سابقه بسیار طولانی استان گیلان در عرصه نساجی و ریسندگی و اینکه باید به حوزه تولید باکیفیت‌ترین پارچه‌های کشور توجه بیشتری صورت گیرد، گفت: این صنعت در سریع‌ترین زمان ممکن در گیلان احیا می‌شود.

چرخ‌های تولید نساجی کشور در گیلان به حرکت درمی‌آید

به گزارش هشت‌دی، محمدمهدی برادران در این دیدار با استاندار گیلان ضمن بیان وضعیت کارخانه‌های حوزه نساجی در گیلان، اظهار کرد: قبل از آغاز سال جدید از مدیرکل حوزه نساجی وزارت صمت گزارشی از صنایع نساجی در استان گیلان دریافت کردیم تا این صنعت را در سریع‌ترین زمان ممکن در گیلان احیا کنیم.

وی با اشاره به سابقه بسیار طولانی استان گیلان در عرصه نساجی و ریسندگی افزود: در سالیان نه‌چندان دور گیلان یکی از باکیفیت‌ترین پارچه‌های کشور را تولید می‌کرد و باید به این بخش توجه بیشتری صورت گیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت در حوزه احیا واحدهای تولیدی در کشور و استان گیلان تصریح کرد: بدون شک امضای این تفاهم‌نامه به توسعه زراعت چوب و احیای واحدهای تولید در گیلان کمک می‌کند.

زراعت چوب از نیازهای اساسی گیلان در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد منطقه است

اسدالله عباسی همچنین در این دیدار عنوان کرد: الحمدالله دولت مردمی از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بخش تولید دریغ نمی‌ورزد. واحدهای تولیدی فعال در گیلان باید ظرفیت‌های تولیدی و نیروی کار خود را براساس سال مهار تورم و رشد تولید افزایش دهند و مسئولان استان هم در کنار تولیدکنندگان همراه خواهند بود.

وی زراعت چوب را  از نیازهای اساسی گیلان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد منطقه دانست و گفت: باید برای تقویت مزیت صنعت زراعت چوب در استان گیلان تلاش بیشتری صورت گیرد و از جنگل‌های هیرکانی مراقبت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در گیلان باید تهدیدها به فرصت تبدیل شوند، تصریح کرد: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان  از دست برود و از هر ظرفیتی برای تقویت آن استفاده شود.

عباسی با اشاره به سیاست‌های دولت جهادی و مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در احیاء واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی در گیلان عنوان کرد: برخی کارخانه‌های گیلان با  مشکلاتی نظیر کمبود مواد اولیه، بدهی و سوء‌مدیریت رنج می‌برند. تلاش می‌کنیم این موارد به سرعت برطرف شود.

این مسئول با اشاره به مشکل تعطیلی کارخانه فولاد خزر گیلان و ضرورت همکاری‌های بیشتر وزارت صنعت در حل مشکلات پدیده آمده است، خاطرنشان کرد: تاکنون مکاتبات زیادی برای حل مشکل این کارخانه و کارگران آن هم چنین بدهی سنگین برق  فولاد خزر صورت گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه