دست‌های همچنان خالی تلویزیون و سینما در «روز قدس»

هر ساله در روز قدس شاهد فعالیت‌های گروه‌ها و توده مردم هستیم که با حضور خود در این روز با آرمان‌های امام و انقلاب و مردم مظلوم فلسطین تجدید بیعت می‌کنند.

دست‌های همچنان خالی تلویزیون و سینما در «روز قدس»

به گزارش هشت‌دی، طی چهار دهه گذشته شاید چهار فیلم خوب و تاثیرگذار درباره فلسطین و قدس شریف ساخته نشده است. با یک نگاه گذرا به سینما و سریال‌سازی کشوری چون مصر می‌توان دریافت که تا چه حد فلسطین و آزادی آن برای آنها از اهمیت برخوردار بوده و در فیلم و سریال‌هایشان به نفوذ صهیونیست‌ها و جنایتشان پرداخته‌اند.

روز قدس و مسئله فلسطین مانند دیگر موضوعات مهم همچون پرداختن به جبهه مقاومت، دوران پیروزی انقلاب، مسئله و درگیری‌ها با منافقین و حتی دفاع مقدس مغفول مانده و کمتر به این موضوعات بها داده شده است.

در دوره گذشته جشنواره فیلم مقاومت هیچ فیلم خارجی و داخلی درباره مسئله فلسطین ساخته و اکران نشده بود و جشنواره فیلم مقاومت عملا خالی از دغدغه اصلی این محور بود.

امیدواریم که در سال‌های پیش رو به این مسئله نگاه ویژه شود و بتوانیم در پنج سال آینده چند فیلم خوب و سریال با کیفیت داشته باشیم که صدا و سیما مجبور نباشد در این روز فقط فیلم‌های قدیمی را در کنداکتور شبکه‌ها تغییر دهد و از هر دو شبکه یکی فیلم «بازمانده» را پخش کند.

قطعا هنرمندان و سینماگران دغدغه‌مند و با استعدادی در این حوزه حضور دارند که منتظر نگاه درست مدیران فرهنگی و سینمایی هستند تا بتوانند در حوزه دفاع از مردم فلسطین و محور مقاومت، از مظلومیت‌ها و رشادت‌هایشان فیلم بسازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه