استاد دانشگاه:

اثرگذاری انفسی نیاز ضرورت‌دار دوره آخر زمانی است

یک تاریخ‌پژوه و استاد دانشگاه با بیان اثرگذاری انفسی نیاز جدی و ضرورت‌دار دوره آخر زمانی است، گفت: آینده‌نگری باید در اولویت هنرمند و هنرفهم قرار گیرد.

اثرگذاری انفسی نیاز ضرورت‌دار دوره آخر زمانی است

به گزارش هشت‌دی، علیرضا زادبر در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ویژگی‌های شهید آوینی، اظهار کرد: شهید آوینی تحت تاثیر انقلاب انفسی حضرت امام قرار گرفت، انقلاب انفسی در امثال آوینی‌ها اتفاق افتاد که خود تاثیر پذیرفتند و سپس تاثیر گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه و هنرمند انقلاب اسلامی باید آثار اثرگذار خلق کند، اضافه کرد: دشمن و جبهه باطل در تولید آثار اثرگذار بسیار قوی عمل کرده است.

این تاریخ‌پژوه و استاد دانشگاه با بیان اینکه آوینی برای ابزار، هویت قائل نبود، افزود: آوینی برای اثرگذاری منتظر بودجه، امکانات و ابزار نماند و با دست خالی به دل اثرگذاری و جریان‌سازی رفت.

زادبر تعدد قالب را یکی از آسیب‌ها و چالش‌ها برشمرد و بیان کرد: تعدد قالب‌ها نمی‌تواند به تنهایی اثرگذاری و جریان‌سازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید به ابزار و قالب اصالت داده شود، گفت: اصالت‌بخشی به ابزار و قالب منجر به فاصله‌گیری انقلاب انفسی و عدم تاثیرگذاری می‌شود.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه ادبیات اندیشه انفسی جواب می‌دهد، افزود: بسیاری از دهه هشتادی‌ها با تفکر و اندیشه انفسی اثر می پذیرند.

تولید اثر هنری بدون پیوست آینده‌نگری به بن‌بست می‌خورد

وی با بیان اثرگذاری انفسی نیاز جدی و ضرورت‌دار دوره آخر زمانی است، گفت: آینده‌نگری باید در اولویت هنرمند و هنرفهم قرار گیرد.

زادبر با بیان اینکه آینده‌نگری شاخصه مهم سید مرتضی آوینی بود، اضافه کرد: تولید اثر هنری و رسانه‌ای بدون پیوست آینده‌نگری به بن‌بست می‌خورد و نتیجه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: بزرگترین خلاء امروز کشور برنامه، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی نیست بلکه عدم آینده‌نگری فرهنگی و رسانه‌ای است.

دیده‌شدن، ملاک اصلی اثرگذاری یک رسانه نیست

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه عدم آینده‌نگری چالش اصلی رسانه در کشور است، گفت: بدون ارتباط انفسی، آینده‌‌نگری ممکن نیست.

زادبر با بیان اینکه بعد از انقلاب انفسی، آینده‌نگری مهم‌ترین شاخصه شهید آوینی بود، اضافه کرد: شهید آوینی با پذیرش انقلاب انفسی و آینده‌نگری، تحول ساز شد.

وی با اشاره به اینکه دیده شدن ملاک اصلی اثرگذاری یک رسانه نیست، افزود: بازدید بالا از آثار هنری و فرهنگی ملاک اثرگذاری و جریان‌سازی آن اثر نیست.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه حاج قاسم هم انقلاب انفسی در افراد ایجاد کرد، گفت: حاج قاسم یک تفکر برگرفته از انقلاب انفسی، اثرگذار و جریان ساز بود.

زادبر با بیان اینکه اثر هنری و رسانه ای بدون توسل و انقلاب انفسی تحول‌ساز نمی‌شود، اضافه کرد: تقویت ایمان و انقلاب انفسی باید در رزمنده رسانه‌ای متبلور شود.

مطالبه مهمی به نام شخصیت پردازی مفاخر

وی تصریح کرد: شخصیت پردازی مفاخری چون شهید آوینی‌ها بعنوان یک مطالبه جدی مطرح است؛ وظیفه‌ای که بر دوش مسئولان و متولیان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سنگینی می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وجود ساختمان عریض و طویل، امکانات و تجهیزات پیشرفته و نیروی کار ماهر و فراوان بدون اثرگذاری و جریان سازی، «هیچ» نمی ارزد، خاطر نشان کرد: در شرایطی که در سیبل هجوم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن قرار داریم باید برنامه و هدف‌گذاری ما در کنار معرفی شخصیت‌های برجسته، تولید آثار اثرگذار باشد، آثاری مثل «روایت فتح» آوینی که هیچ وقت قدرت اثرگذاری‌اش رنگ نمی‌بازد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه