شیفت شب در برخی کتابخانه های عمومی استان گیلان راه اندازی شده است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان، شیفت شب در برخی از کتابخانه های استان راه اندازی شده است.

شیفت شب در برخی کتابخانه های عمومی استان گیلان راه اندازی شده است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر بیان کرد: گیلان در حال حاضر دارای ۹۶ کتابخانه با ۴۴ هزار و ۸۰۹ عضو فعال و ۸۹۹ هزار و ۱۳۹ جلد کتاب است.

وی با اشاره به سرانه بالای مطاله گیلانی ها، اظهار کرد: طبق آخرین آمار منتشره، سرانه مطالعه گیلانی ها به ۸۴ دقیقه در روز می رسد.

این مسئول فرهنگی ابراز امیدواری کرد: با احداث پروژه کتابخانه مرکزی رشت، سرانه مکانی مطاله گیلانی ها نیز به حد شایسته و مطلوبی برسد.

فاضلی به دهمین نمایشگاه استانی کتاب در گیلان اشاره و بیان کرد: بازدید ۱۲۲ هزار نفری و فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این نمایشگاه نشانگر این است که کتاب در سبد کالای مردم گیلان جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: استان گیلان با داشتن بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۷۳ نشریه، ۲۶ پایگاه خبری، ۱۳۰ ناشر، ۱۱ آموزشگاه نمایش، ۱۵۴ هزار دانشجو و… است که این آمار نشانگر فضای فرهنگی این اسات است و اگر آمار شاخص های فرهنگی را نسبت به کل جمعیت درنظر بگیریم، درصد قابل ملاحضه ای فرهیختگی یافت می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه