اجرای طرح زمستانه کتاب در گیلان آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرای طرح زمستانه کتاب با مشارکت ۳۱ کتابفروشی در استان خبر داد.

اجرای طرح زمستانه کتاب در گیلان آغاز شد

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی افزود: ۱۹ کتابفروشی در استان و ۱۲ کتابفروشی در شهرستان ها به طرح یادشده پیوسته اند؛ سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «زمستانه کتاب۹۹» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir  قابل مشاهده است.

فاضلی بیان کرد: خریداران می‌توانند از ۹ تا ۱۶ اسفند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی را  با یارانه ۲۵درصدی  بخرند.

وی ادامه داد: کتاب های آموزشی،کمک آموزشی ،افست،فاقد شماره شابک ،دارای شابک غلط و کتاب هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند ،مشمول طرح نمی شوند.

فاضلی با اشاره به این که  ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود تصریح کرد:مدیریت رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

وی یادآور شد: اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب امسال موجب شد تا گیلان بر اساس میزان تعداد کتاب های فروخته شده رتبه ششم و بر اساس میزان فروش، رتبه هشتم کشور را از آن خود نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر ادامه طرح های حمایتی کتاب گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای اینگونه طرح ها نیاز دارد؛ بنابر این هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.

۲۸ کتاب فروشی در استان مجری طرح پائیزه کتاب بودند که گیلان با فروش هفت میلیارد و ۹۱۰میلیون و ۲۳۷هزار ریال رتبه ششم را بر اساس میزان فروش در کشور کسب کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه