مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

همایش «نقش آل‌بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: همایش «نقش آل‌بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» روزهای سوم و چهارم اسفند ماه سال‌جاری، در رشت و سیاهکل برگزار می‌شود‌.

همایش «نقش آل‌بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» برگزار می‌شود

به گزارش هشت‌دی، نشست خبری «همایش نقش آل‌بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» امروز با حضور رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رسول فرخی نماینده مردم شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، امین ‌بابایی فرماندار سیاهکل و اصحاب رسانه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رضا ثقتی در این نشست از حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم استان در جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قدردانی و این حضور را تبلور دیگری از مردمی‌بودن نظام اسلامی ایران و پایبندی ملت به آرمان‌های انقلاب، شهدا، امام راحل و رهبری معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: همایش نقش آل‌بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام، روزهای سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری، در رشت و سیاهکل برگزار می‌شود‌.

وی با یادآوری فراخوان اعلام شده این همایش برای دریافت تازه‌ترین مقالات و پژوهش‌های محققان و تاریخ پژوهان از ماه‌ها قبل افزود: حدود ۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، در داوری و بازبینی نهایی؛ ۲۸ مقاله در تاریخ سوم اسفند ماه در پنل‌های تخصصی که به میزبانی تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد، ارائه می‌شوند. این مقالات از سطح کیفی بالایی برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: چهارم اسفند ماه نیز همایشی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل با حضور شخصیت‌های ملی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی برگزار خواهد شد.

ثقتی چاپ کتاب مجموعه مقالات همایش آل‌بویه را یکی از رویدادهای مهمی عنوان و بیان کرد: انتشار این مقالات، منابع جدیدی پیش چشم تاریخ‌پژوهان و محققان می‌گشاید. متاسفانه مکتب آل‌بویه برای اهالی فرهنگ، پژوهشگران و نیز مردم نام‌آشنا می‌باشد. مهمانانی از سراسر کشور از جمله رئیس موسسه میراث مکتوب ایران، عضو دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و ۱۵ استادتمام دانشگاه‌ها، در این همایش حضور دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همایش نقش آل‌بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام با محورهای آل‌بویه و جغرافیای گیلان، دیلمان و طبرستان، آل‌بویه و حکومت‌های ایرانی، آل‌بویه و تشیع، تأثیر آل‌بویه بر جهان اسلام، آل‌بویه و فرهنگ ایرانی، مفاخر آل‌بویه، تاریخ‌نگاری آل‌بویه، معماری عصر آل‌بویه، علم کلام و فقه در عصر آل‌بویه، علوم در عصر آل‌بویه با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دانشگاه گیلان گیلان برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه