مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گیلان با ۵ گروه نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حضور ۳ گروه نمایش خیابانی و ۲ گروه صحنه‌ای از استان در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

گیلان با ۵ گروه نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد

به گزارش هشت‌دی رضا ثقتی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد: دو گروه در بخش صحنه‌ای، یک گروه در بخش برگزیده استان‌ها و سه گروه در بخش خیابانی از گیلان، در این رویداد بین‌المللی حضور دارند.

وی افزود: رشت با ۲ نمایش «موکت بر» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی و «لیدر» به کارگردانی محمد پورجعفری که به‌صورت مستقیم تقاضای شرکت در بخش صحنه‌ای جشنواره را داشتند حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: در بخش خیابانی نیز «فدانشدن» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه‌اشرفیه، «صداهای خوابیده در خاک» به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان و «هیبت» به کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود در چهل ‌و ‌یکمین جشنواره فجر حضور دارند.

ثقتی در ادامه گفت: نمایش «ابرهای بی‌باران» نیز به کارگردانی حسن عابدی که به مبارزات میرزا کوچک‌خان جنگلی، بانی نهضت جنگل می‌پردازد، به‌عنوان منتخب استان‌ها در بخش صحنه‌ای حضور دارد.

چهل ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از تاریخ ۱ تا ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه