در ایام ماه مبارک رمضان؛

برگزاری ۲۱۶ برنامه قرآنی در گیلان+ جزئیات

طبق اعلام دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی گیلان، ۲۱۶ برنامه قرآنی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مختلف استان در ایام ماه مبارک رمضان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری ۲۱۶ برنامه قرآنی در گیلان+ جزئیات

به گزارش هشت‌دی، رضا ثقتی امروز در گفتگو با خبرنگاران، امامان معزز جمعه، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری، شهرداری رشت، اتحادیه موسسات قرآن، موسسه رهپویان قرآن و عترت، انجمن خوشنویسان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جامعه‌القرآن‌ها را از جمله نهادهایی عنوان کرد که در اجرای ۲۱۶ برنامه قرآنی امسال ماه مبارک رمضان با این اداره کل همکاری دارند.

وی در ادامه افزود: در آستارا ۹ برنامه، آستانه‌اشرفیه ۱۲ برنامه، بندرانزلی ۲۱ برنامه، املش ۱۶ برنامه، تالش ۱۰ برنامه و رودسر ۹ برنامه، رضوانشهر ۱۲ برنامه، رودبار ۱۰ برنامه، سیاهکل ۵ برنامه، شفت ۸ برنامه، صومعه‌سرا ۱۲ برنامه، فومن ۵ برنامه، لاهیجان ۷ برنامه، لنگرود ۲۶ برنامه و ماسال نیز ۱۱ برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان دارند.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی گیلان، برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در رشت را ۳۷ برنامه، خمام ۲ برنامه و مجتمع سنگر را ۴ برنامه عنوان و تصریح کرد: ۸۰ محفل قرآنی و انس با کلام‌الله مجید، ۲۵ نمایشگاه، ۲۵ مسابقه، ۲۵ جشن میلاد، ۱۸ برنامه تجلیل از فعالان و خادمان قرآن و ۶ ویژه برنامه مشق نور، مجموع برنامه‌های قرآنی درنظرگرفته شده هستند.

ثقتی، ۳۰ روز با قرآن همراه با برنامه تفسیر و مسابقه، نمایشگاه، جشن میلاد، تجلیل از فعالان و خادمان قرآن، محافل انس و ویژه برنامه مشق نور را ازجمله این برنامه‌های قرآنی خواند.

این مسئول شعرخوانی، اجرای تور قرآنی بین مدارس ابتدایی سطح شهرستان با هدف گسترش فرهنگ قرآنی شامل قصه‌گویی، مفاهیم، آموزش قرائت، اختتامیه ۳۰ روز با قرآن به‌صورت استانی، اختتامیه محافل شعبانیه و مراسم ویژه تقدیر از خانواده‌های معظم ایثارگر و شاهد، اجرای قصص قرآنی، شناسایی روزه اولی‌ها و تشکیل گروهایی به‌صورت جداگانه(پسرانه و دخترانه) و ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسب با سن نوجوانان را از جمله ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان گیلان، فراخوان نخستین مسابقه عکس «در آئینه نوروز و رمضان»، مسابقه نقاشی، نشست قرآنی با موضوع اثرات روزه در زندگی، نمایشگاه عکس « قدس، قرآن، پیروزی» به مناسبت روز جهانی قدس در نگارخانه مجتمع، پاتوق فیلم کوتاه، اهدای کتاب به مسافران، مسابقه سفره‌های آسمانی، مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ و تلاوت تحقیق و نیز ضیافت افطاری با حضور حافظان و قاریان و خانواده‌های قرآنی را از دیگر ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده شده ذکر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه