استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت توسعه اقتصاد گردشگری با توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی

استاندار گیلان گفت: با بهره‌مندی درست از حضور گردشگران در استان های شمالی و استفاده از این ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالقوه به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری می‌توان به پیشرفت‌های مطلوبی دست یافت.

ضرورت توسعه اقتصاد گردشگری با توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی مدیریت فرهنگی اجتماعی سواحل استان‌های شمالی که به میزبانی استانداری مازندران در نوشهر و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه وحدت میان مسئولان در استان‌های شمالی و ساحلی منجر به رفع کاهش بسیاری از آسیب‌ها و تبدیل آن به فرصت ها می شود، اظهار کرد: اقتصاد گردشگری با توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی میان استانداران و مسئولان استان‌های شمالی سبب می‌شود تا بخش اعظمی از تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی در استان‌های شمالی تبدیل به فرصت شود.

استاندار گیلان حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان‌های شمالی را یک فرصت برای توسعه این استان‌ها در عرصه‌ اقتصادی دانست و گفت: با طراحی یک برنامه مدون در دولت مردمی در پی اقدام ارزشمند آزادسازی حریم دریا، فضایی فراهم می‌شود تا حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان‌های شمالی به یک فرصت تبدیل شود کمااینکه در سال گذشته و مسئله آزادسازی سواحل هم این مسئله به وضوع تاثیرگذار بود.

عباسی ادامه داد: در ایام نوروز ۱۲ میلیون نفر به استان گیلان و همچنین در ۶ ماه نخست سال گذشته ۵۲ میلیون نفر به این استان سفر کردند که نشان دهنده اهمیت گیلان در حوزه گردشگری است از این رو اگر از این ظرفیت بتوان به درستی بهره لازم را برد، بسیاری از مشکلات گیلان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه با دستور ریاست محترم جمهوری در ایام نوروز و در سواحل گیلان برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف اجرایی شده است، افزود: ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم کشور تاکید بسیار زیادی به آزادسازی سواحل و در اختیار قرار دادن آن به مردم داشتند که در تابستان سال گذشته و ایام نوروز این مهم در گیلان به مرحله اجرا در آمده و در همین ایام‌ جشنواره های مختلف نوروزی و مسابقات ساحلی و دریایی برگزار شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از طریق یک برنامه راهبردی تهدیدهای سواحل را به یک فرصت تبدیل کرد، بیان کرد: دولت برنامه ویژه‌ای برای استفاده حداکثری از سواحل برای استان‌های شمالی دارد که به راحتی می‌تواند معضلات حوزه سواحل را برطرف کرد.

عباسی نقش سازمان های مختلف به ویژه منابع طبیعی و محیط زیست را توسعه سواحل بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: جنگل و سواحل دو حوزه مهم گردشگری در استان‌های شمالی است که در مرحله نخست باید منابع طبیعی و محیط و سپس نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید برنامه‌های خود در پیک ایام استفاده از سواحل را ارائه دهند زیرا از این طریق در سواحل بخش فرهنگی، اجتماعی و گردشگری حفظ می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای استفاده بهینه از سواحل استان‌های شمالی تصریح کرد: باید از نظرات مشورتی سپاه پاسداران و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای استفاده از سواحل و جذب حداکثری گردشگر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه