توئیت جنجالی نوه جان اف. کندی درباره اتحاد عربستان با ایران

“رابرت اف‌. کندی جونیور”، نوه جان اف.‌ کندی در توییتی که تا لحظه انتشار خبر بیش از دو میلیون بار دیده شد، از افول ایالات متحده سخن گفت.

توئیت جنجالی نوه جان اف. کندی درباره اتحاد عربستان با ایران

به گزارش هشت‌دی رابرت کندی جونیور که فرزند سناتور رابرت اف. کندی، فرزند جان اف. کندی، رئیس جمهوری اسبق آمریکاست و گفته قصد دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم شرکت کند در توییتی نوشته است: نابودی نفوذ آمریکا بر عربستان سعودی و اتحادهای تازه این پادشاهی با چین و ایران نشانه‌های دردناک شکست راهبرد نومحافظه‌کاران برای حفظ هژمونی جهانی ایالات متحده با پروژه‌های تهاجمی قدرت نظامی است.

این وکیل و فعال محیط زیست نوشته است: چین، امپراتوری آمریکا را به طرزی ماهرانه با قدرت اقتصادی خود کنار زده است. در طول دهه گذشته کشور ما تریلیون‌ها دلار را صرف بمباران جاده‌ها، بنادر، پل‌ها و فرودگاه‌ها کرد. اما چین همین هزینه را صرف ساخت همان‌ها در کشورهای در حال توسعه کرده است. جنگ اوکراین فروپاشی و پایان نهایی عمر کوتاه “قرن آمریکایی” نئوکان‌ها است.

کندی تصریح کرده است: طرح‌ها نومحافظه‌کاران در عراق و اوکراین ۸.۱ تریلیون دلار هزینه داشته که قشر طبقه متوسط ما را نابود کرده، قدرت نظامی و اقتدار اخلاقی آمریکا را مضحکه کرده، چین و روسیه را در ائتلافی شکست‌ناپذیر قرار داده، استیلای دلار به عنوان یک ارز جهانی را خاتمه داده، جان میلیون‌ها تن را گرفته و هیچ کاری برای پیشبرد دموکراسی، کسب دوستی یا نفوذ انجام نداده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه