مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان خبر داد:

رشد ۶۱ درصدی مسافرت گردشگران خارجی به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از رشد ۶۱ درصدی مسافرات گردشگران خارجی به استان خبر داد و گفت: ملیت گردشگران خارجی سفرکننده به گیلان از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد گزارش‌شده است.

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی بابیان اینکه بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان سفر کردند، اظهار کرد:  این رقم نسبت به نوروز سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

وی همچنین از اقامت شب ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر  در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۹ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان رقم گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان را در این مدت ۳۰۵ نفر عنوان و تصریح کرد: میزان اقامت گردشگران خارجی در گیلان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جهانی در پایان خاطرنشان کرد: ملیت گردشگران خارجی سفر کننده به گیلان از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد گزارش‌ شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه