مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد:

۲۱ وقف جدید در گیلان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت ۲۱ وقف جدید در این استان طی سال گذشته خبر داد.

۲۱ وقف جدید در گیلان ثبت شد

به گزارش هشت‌دی؛ حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه این تعداد وقف در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، رودسر، بندرانزلی، رودبار، تالش، لاهیجان و لنگرود ثبت شد، اظهار کرد: این موقوفات با نیت کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع و فعالیت های قرآنی وقف شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف افزود: یکی از بهترین راه‌ها راه‌اندازی وقف‌های جدید؛ مشارکتی و گروهی است از این رو همه به ویژه دست اندرکاران مربوطه باید برای ترویج این نوع وقف اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز در جامعه دانست و افزود: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان روحانیون و کارشناسان با تجربه آماده ارائه مشاوره به خیران و واقفان هستند.

علیزاده با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه اظهار کرد: فرهنگ وقف و خدمت به مردم و امور مادی و معنوی جامعه بشری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف را سنتی حسنه و احسان ماندگار دانست و خاطر نشان کرد: وقت این سنت جاودان در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و دارای آثار فراوانی از جمله تقویت حس نوعدوستی و برطرف کردن نیاز جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم عمل به نیات واقفان و با بیان اینکه این مهم از وظایف اوقاف و امور خیریه است، افزود: این مجموعه به وظیفه خود توجه جدی داشته و با قوت به آن عمل می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه