سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

بازدید ۱۸ هزار گردشگر نوروزی از بناهای تاریخی رودسر

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان گفت: شهرستان رودسر در شرق گیلان یکی از قطب‌های گردشگری کوهستان و از جاذبه‌های بکر گردشگری طبیعی این استان است که در ایام نوروز پذیرای بیش از ۱۸ هزار گردشگر نوروزی است.

بازدید ۱۸ هزار گردشگر نوروزی از بناهای تاریخی رودسر

به گزارش هشت‌دی، محمدرضا امیری‌نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران از سراسر کشور به گیلان، بناهای تاریخی شهرستان رودسر نیز مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت به‌گونه‌ای که مطابق با آمار، شمار گردشگران از ۱۸ هزار نفر فراتر رفته است.

وی در ادامه افزود: میدان تاریخی شهر رودسر، پل خشتی تمیجان، بقعه امیربنده و قلعه گردان از جمله مکان‌هایی بوده که بیشتر مورد توجه و بازدید هموطنان قرار گرفته است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان، شهرستان رودسر را با جاذبه‌های مختلف طبیعی و تاریخی آماده‌ی پذیرایی از مسافران نوروزی دانست و از هموطنان خواست در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی برای بازدید از جاذبه‌های شهرستان رودسر برنامه‌ریزی نمایند.

جاذبه‌های تاریخی رودسر؛

مجموعه بناهای میدان شهرداری: مجموعه بناهای میدان شهرداری رودسر شامل ثبت احوال، آموزش و پرورش، عمارت شهرداری و ساختمان نیروی انتظامی است. این مجموعه در بخش مرکزی میدان امام خمینی قرار دارد.

پل خشتی تمیجان: این پل در روستایی به همین نام در غرب شهر رودسر و بر روی رودخانه کهنه گوراب، در مسیر راه قدیمی شاه عباسی قرار دارد و به همت بهزاد بیک حاکم، در زمان شاه عباس ساخته شد.

برج دیده‌بانی بندبن: این برج در روستای بندبن از توابع شهرستان رودسر بر روی تپه‌ای طبیعی قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری رودسر؛

منطقه سفیدآب رحیم آباد، منطقه جنگلی و کوهستانی سرولات، منطقه ییلاقی جواهر دشت، ساحل زیبای رودسر، چشمه آب معدنی سجیران، دهکده ییلاقی شوییل، لسبو، مجموعه ساحلی و اقامتی چابکسر سرولات، مجموعه ساحلی و اقامتی رودسر از نقاط گردشگری رودسر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه