خطر آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان در پی وزش باد گرم

کارشناس هواشناسی گیلان از مردم خواست تا با توجه به سرعت باد گرم به‌ویژه در مناطق جنگلی از روشن کردن آتش به شدت پرهیز کنند.

خطر آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان در پی وزش باد گرم

به گزارش هشت‌دی، سمانه نگاه شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، باد گرم همراه با افزایش دما از فردا گیلان را فرامی‌گیرد، اظهار کرد: سامانه هوای جنوبی تا ظهر پنج‌شنبه در گیلان باقی می‌ماند و دمای هوا طی این مدت ۸ الی ١٢ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه با گذر باد گرم، سامانه بارشی از عصر پنج‌شنبه هفته جاری وارد گیلان می‌شود، افزود: با ورود این سامانه بارش باران، وزش باد و رعد و برق برای استان پیش‌بینی شده و دمای هوا ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه این سامانه بارشی تا شنبه‌ هفته آینده در استان فعال خواهد بود و دریای خزر با ارتفاع موج ۱۰ الی ۶۰ سانتی‍‌متر امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی و صید مناسب است، با توجه به وزش بادهای گرم طی روزهای آتی، تعطیلات نوروزی و ازدحام خیل گردشگران در استان از مردم خواست تا با توجه به سرعت باد به‌ویژه در مناطق جنگلی از روشن کردن آتش به شدت پرهیز کنند.

سرخوش کرم‌زاده، سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی وضعیت زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم در استان از مسافران و مردم گیلان خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی خودداری کنند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت حفظ جنگل‌ها و مراتع گیلان خاطرنشان کرد: شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ برای اطلاع‌رسانی مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها و مراتع فعال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه