مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

واحدهای اقتصادی متخلف گیلان بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به رشد ۶۹۴ درصدی ارزش ریالی جریمه واحدهای اقتصادی در سال جاری گفت: امسال ۹۲ هزار و ۲۹۳ واحد اقتصادی مورد بازرسی قرار گرفتند که برای بالغ بر هشت هزار پرونده تخلف بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه تعیین شد.

واحدهای اقتصادی متخلف گیلان بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش هشت‌دی، تیمور پورحیدری با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی تعداد تخلفات مکشوفه واحدهای اقتصادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ادارات تعزیرات حکومتی استان برای هفت هزار و ۹۰۸ پرونده از هشت هزار و و ۴۶۸ پرونده تشکیل شده رای صادر کردند.

وی عمده تخلفات گزارش شده را ۳۹ درصد عدم درج قیمت، ۱۵ درصد گرانفروشی و ۱۰ درصد کم فروشی اعلام کرد و افزود: عدم درج قیمت پایه علت اصلی وقوع تخلفات مانند گرانفروشی، تقلب و کم فروشی می باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان درخصوص اقدامات نظارتی انجام شده در حوزه آرد و نان نیز تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون انتزاع وظایف نظارت بر حوزه آرد و نان که به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است ما در راستای همکاری با نهادهای نظارتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان این سازمان اقدامات نظارتی را در این حوزه اجرا می‌کنیم.

پورحیدری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۰ هزار و ۴۲۸ عملیات بازرسی در حوزه آرد و نان انجام شد که منجر به کشف هزار و ۸۸۹ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال شد، بیان کرد: ۹۲۷ فقره کم فروشی، ۶۱۶ فقره عدم رعایت ساعات کار و ایام تعطیل تعیین شده و ۱۵۵ فقره عرضه خارج از شبکه‌عمده تخلفات حوزه آرد نان می باشد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از کانال‌های ارتباطی مرکز پاسخگویی شامل وب سرویس ۱۲۴.ir ، سامانه تلفن ۱۲۴ و ثبت شکایات حضوری موارد تخلف را به این سازمان اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه