مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: به دلیل آغاز فصل مهاجرت ماهیان مولد استخوانی برای زادآوری، برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ممنوع است.

ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان

به گزارش هشت‌دی حمزه عشوری در گفتگو با خبرنگاران با توجه به فرارسیدن فصل مهاجرت ماهیان به رودخانه‌ها و لزوم ایجاد بستر مناسب برای تخم‌ریزی ماهیان مولد، هرگونه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان ممنوع است و اظهار کرد: تمام نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در سراسر استان به‌صورت شبانه‌روزی و هماهنگ، پایش تمامی رودخانه‌ها را در دستور کار دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه با متخلفان به‌شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: این عملیات از ۱۵ اسفندماه امسال آغاز و تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان تصریح کرد: گونه‌های باارزش ماهیان از جمله ماهی سفید، کولی و ماهیان خاویاری در این فصل از سال اقدام به تخم‌ریزی و تولیدمثل می‌کنند.

عشوری بیان کرد: از تمام مردم گیلان و علاقه‌مندان به حفظ محیط‌زیست و طبیعت تقاضا داریم علاوه بر، خودداری از صید در زمان تکثیر ماهیان مولد، تخلفات برداشت‌های غیرمجاز راه  نیروهای یگان شهرستان‌ها و در صورت لزوم به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان جهت پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.

وی افزود: سامانه گویای ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌ها مردمی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه