فعال اقتصادی ایران در روسیه:

اراده لازم برای پیشرفت پروژه خط ریلی رشت – آستارا دیده نمی‌شود

فعال اقتصادی ایران در روسیه با بیان اینکه روسیه بر سرمایه‌گذاری در راه‌آهن رشت – آستارا تاکید دارد، گفت: متاسفانه در داخل کشور اراده لازم در تکمیل این خط ریلی وجود ندارد.

اراده لازم برای پیشرفت پروژه خط ریلی رشت – آستارا دیده نمی‌شود

به گزارش هشت‌دی، جلیل حلالی‌فر با اشاره به مشارکت روسیه در پروژه ریل‌گذاری رشت به آستارا اظهار کرد: با توجه به رسانه‌ای شدن این مسئله، مردم منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد این در حالی است که به‌نظر می‌رسد سرعت پیشرفت پروژه کند است.

وی به پروژه خط ریلی رشت به کاسپین اشاره کرد و گفت: هزینه این پروژه در ابتدا ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود این در حالی است که هم‌اکنون هزینه‌کرد این پروژه از مرز ۲ هزار میلیارد تومان نیز گذشته است و‌ حدود هفتاد تا هشتاد درصد از آن انجام شده است.

فعال اقتصادی ایران در روسیه در گفتگو با نود اقتصادی، تصریح کرد: در خصوص افتتاح این پروژه، بنده به عنوان شاهد عینی در استان نمی‌توانم ادعای اتمام پروژه در چهار ماه آینده را داشته باشم.

جلالی‌فر با اشاره به سرعت عمل پایین در پیشرفت پروژه‌ها، ادامه داد: در بحث روسیه، زمین‌هایی که متعلق به منابع‌طبیعی است چون وابسته به دولت است باید قطعه‌بندی شود و در صورت آمادگی طرف روس، تجهیز کارگاه صورت بگیرد و در چند فار وارد عمل شوند تا تسریع در عملیات صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در حال ارائه گزارش در این خصوص هستند و طرف روس نیز عزم خودش را جزم کرده و با اراده قوی وارد عمل شده است و رئیس‌جمهور روسیه نیز در چند روز اخیر در یک سخنرانی رسمی با رسانه‌ها بر کریدور شمال و جنوب و سرمایه‌گذاری روسیه در راه‌آهن رشت به آستارا تاکید کرده است و سفارت نیز در حال پیگیری است.

فعال اقتصادی ایران در روسیه با بیان اینکه متاسفانه در داخل کشور اراده لازم در این خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: با حضور آقای بذرپاش در تصدی وزارت راه و شهرسازی، امیدواریم حداقل تا یک ماه آینده شاهد تسریع در عملیات و ورود پیمانکار از طرف روس باشیم.

جلالی‌فر گفت: در بخش حمل و نقل کشور در بخش خصوصی و دولتی شاهد درآمد سرشاری هستیم که می‌توان از این ظرفیت در بخش حمل و نقل و سوآپ سوختی روسیه در این فرصتی که ایجاد شده بهره‌گیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون خلاء عدم وجود تانکرهای سوختی در دریای‌خزر احساس می‌شود لذا روسیه از مسیرهای دیگر به افغانستان سوخت‌رسانی می‌کند در حالی که ما همین سوخت را در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد خراسان می توانیم تحویل دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه