مدیر حج و زیارت گیلان:

ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شد

مدیر حج و زیارت گیلان گفت: ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز آغاز شد و مشمولان تشرف به این سفر معنوی در پنج اولویت، می‌توانند بر اساس زمان‌بندی اعلام شده ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شد

به گزارش هشت‌دی حسن فعال در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با درنظر گرفتن اولویت‌های تعیین شده برای تشرف به مکه معظمه، متقاضیان ثبت نامی از امروز ۱۰ اسفند به کاروان‌های اعلام شده مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه در تفاهم نامه حج، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از کشورمان سال ۱۴۰۲ به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که سهم گیلان حدود ۵۰۰ نفر است، افزود: زائران خانه خدا بر اساس اولویت‌های تعیین شده با حفظ امنیت، سلامت و کرامت راهی سفر معنوی حج خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گیلان اولویت اول اعزام به حج تمتع را با زائرانی دانست که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام و وجوه مربوطه را واریز کرده بودند و تصریح کرد: این افراد به دلیل شیوع کرونا و لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

فعال ادامه داد: اولویت دوم با دارندگان قبوض وثیقه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۸۵ است که باید قبل از ثبت‌نام به سامانهreserve.haj.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات، کد رهگیری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اولویت سوم هم با دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۱۳۸۶ است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام متقاضیان با اولویت‌های اعلام شده فقط برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها بوده و لذا مراجعه به سایت reserve.haj.ir برای دریافت کد رهگیری الزامی است.

مدیر حج و زیارت گیلان اولویت‌های چهارم و پنجم را شامل دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ اول اردیبهشت و اول خرداد سال ۱۳۸۶ به بعد دانست و عنوان کرد: انتخاب کاروان و ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری بوده و متقاضیان می‌بایست ابتدا نسبت به ثبت‌نام اولیه در یکی از کاروان‌های استان مبادرت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه