از مبارزات انقلابی تا اقدامات فرهنگی ـ اجتماعی؛

فرمانده شجاع گیلانی که مایه رعب و هراس منافقان بود + فیلم

شهید «سید محمدتقی مخزن موسوی» از شهدای سرافراز گیلان از اهالی شهرستان رودبار به دلیل اقدامات ارزنده‌ فرهنگی ـ اجتماعی‌اش و همچنین به سبب پاکسازی این شهرستان از وجود منحوس گروه‌های الحادی، چنان واهمه‌ای در گروهک‌های منافق برپا کرده بود که این خائنین به خلق، در سحرگاه ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ او را در کنار همسر و تنها فرزند ۶ ماهه‌اش با شلیک هفت گلوله به شهادت رساندند.

فرمانده شجاع گیلانی که مایه رعب و هراس منافقان بود + فیلم

به گزارش هشت‌دی، ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ سالروز شهادت شهید «سید محمدتقی مخزن موسوی» از شهدای سرافراز گیلان است. شهید موسوی در یکی از روستاهای رودبار متولد شد. دیپلمش را در رودبار گرفت و در سال ۱۳۵۳ برای ادامه تحصیل در رشته نقشه‌برداری راهی تهران شد. در همان زمان با عقاید امام خمینی (ره) آشنا شد. پس از پیروزی انقلاب به رودبار رفت و با دوستانش جهادسازندگی رودبار را بنا کرد. تا اینکه به فرماندهی سپاه رودبار برگزیده شد. در جریان نفاق برای مبارزه بسیار تلاش کرد و سرانجام در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در منزلش با شش گلوله توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

گوشه‌ای از زندگینامه این شهید گیلانی را در ادامه می‌خوانید:

شهید سید محمدتقی مخزن موسوی فرزند سید افضل فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رودبار در سال ۱۳۳۵ در روستای دوگاهه این شهرستان دیده به جهان گشود.

وی سراسر زندگی‌اش آمیخته با سختی و مشقت بود. این شهید گیلانی ضمن درس خواندن در انجام کارهای خانه دستی توانا برای خانواده‌اش بود. از همان کوچکی دارای وقار و متانت خاصی بود و در محیط دبیرستان چنان تلاشی داشت که با اخلاق جذابش بچه‌ها را به سوی خود کشیده و آنها را از انحرافات و مفاسدی که ارمغان فرهنگ طاغوتی بود برحذر می‌داشت. او پس از پایان تحصیلات متوسطه در رودبار، سال ۱۳۵۳ راهی تهران شد و در مهرماه همان سال در مدرسه عالی فنی به ادامه تحصیلات مشغول شد.

مبارزه با قومیت‌گرایی و پرهیز از تفرقه

در اوج خفقان حاکم بر جو محیط از کمترین فرصتی برای آگاه ساختن و جذب دانشجویان به اسلام غفلت نمی‌کرد. او پیام‌ها، اطلاعیه‌ها و جزوات را با زحمت تهیه می‌نمود و دستنویس می‌کرد و بطور مخفیانه در اختیار دیگران قرار می‌داد و مقداری هم به رودبار منتقل می‌نمود. در تهران نیز به فکر مردم خصوصاً جوانان رودبار و غربت اسلام در این منطقه بود، لذا تصمیم گرفت کتابخانه‌ای هرچند کوچک در یکی از مساجد رودبار تأسیس نماید.

از همان موقع با قومیت‌گرایی و تفرقه مردم که به نفع رژیم و بر ضد اسلام بود، مبارزه می‌کرد لذا پس از تماس با برخی از روحانیون و ائمه‌جماعت تهران مقداری کتاب تهیه کرده و در سال ۱۳۵۴ در مسجد امام حسن مجتبی(لاکه) در محله دیگری غیر از محله زادگاهش که دارای مسجد نیز بود کتابخانه کوچکی را ایجاد کرد و نام المهدی(عج) را برایش انتخاب نمود، هرچند که مامورین امنیتی رژیم منحوس پهلوی چندین بار به سراغ آن کتابخانه رفته و محمدتقی را سخت در تنگنا قرار داده بودند اما او کتاب‌ها، جزوات و اطلاعیه‌های ضد رژیم را در مخفیگاه‌های خانه‌اش در میان کاه و حتی در زیر خاک پنهان می‌نمود و بتدریج و بطور مخفیانه به دیگران می‌سپارد.

 

این شهید گیلانی پس از دوره ۲ ساله نقشه‌برداری مدرسه عالی فنی بالاجبار در سال ۱۳۵۶ به نظام‌وظیفه اعزام شد و قریب به یک‌سال گویی که در قفس تنگ و فضایی حاکی از خفقان شدید رژیم ظالم قرار گرفته، تنها به انجام فرائض دینی‌اش می‌پرداخت و حرارت و خشم درون خود را در قالب شعر بروز می‌داد. وی در قفس محیط نظامی بندرعباس پیام آزادی‌بخش رهبرش مبنی بر ترک از پادگان‌ها را شنید؛ پرواز کرد و از پادگان فرار نمود و به تهران رفت و در حجره‌ای در یکی از حوزه‌های علوم دینیه آنجا سکونت گزید و مدتی را بر پیاده کردن نوار و شرکت در تظاهرات خیابانی ضد رژیم و … گذراند. پس از چندی به رودبار آمد و اقدام به برپایی تشکل جوانان، به راه انداختن تظاهرات ضد رژیمی و پاسداری شبانه بدون سلاح گرم در سطح شهر جهت برقراری امنیت و جلوگیری از سوء استفاده رژیم و فرصت‌طلبان نمود.

تأسیس جهاد سازندگی در رودبار

پس از پیروزی انقلاب مدتی به‌عنوان عضو اجرائی فعال در کمیته انقلاب اسلامی به فعالیت پرداخت تا اینکه پس از حدود چهار ماه تلاش شبانه‌روزی، بعد از فرمان امام با همکاری برادران به تأسیس جهاد سازندگی همت گماشت و مدتی در جهاد بطور فعّال و موثر، شبانه‌روز در خدمت روستاها و محرومین قرار گرفت.

انتصاب سید محمدتقی به فرماندهی سپاه رودبار

وی یکی از اعضای شورای جهاد سازندگی بود و سپس مدتی را هم به‌عنوان مسئول حزب جمهوری اسلامی در خدمت اسلام بود تا اینکه بالاخره به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رودبار منصوب شد و بیشتر از سه سال در این سنگر در خدمت انقلاب اسلامی بود. در این مدت سپاه را با خون دل در منطقه آنچنان قدرت و قداستی بخشید که با همکاری امت حزب‌الله، شهرستان رودبار را که محل تاخت‌وتاز گروه‌های الحادی بود، از وجود منحوس و کثیف آنها و تبلیغات ضدانقلابی‌شان پاکسازی نمود و همگام با پاکسازی منطقه با دعوت از تعدادی از خواهران و برادران معلم از تهران و تعدادی هم از روحانیون اعزامی از قم اقدام به تشکیل کلاس‌هایی از قبیل اصول عقاید، اخلاق، نهج‌البلاغه، عربی، قرآن، سوادآموزی و خیاطی در سطح شهر و حومه نمود.

تأسیس بیش از ۶۰ انجمن اسلامی در شهر و روستا

این شهید گیلانی برای بالابردن معنویت منطقه ابتکار برگزاری مراسم دعای کمیل را در مساجد رودبار در دست گرفت و با آگاهی کامل نسبت به نقش ارزنده انجمن‌های اسلامی در حفظ و حراست از حریم اسلام، خارج از وظایف معمول سپاه، اقدام به تأسیس بیش از ۶۰ انجمن اسلامی در شهر و روستا نمود و با تشکیل بسیج و گروه‌های مقاومت در ۵۲ روستا برقراری امنیت شهر و حومه را بر عهده خود مردم قرار داد.

سید محمدتقی در کوران تحقق انقلاب، همواره در اندیشه مسلمانان مستضعف و محروم و آواره فلسطین بود و لذا مدتی از وقت فرار از خدمت اجباری را در گوشه یکی ازحجره‌های طلاب در بازار تهران، به پیاده کردن نوارهایی که پیرامون مسائل و اوضاع فلسطین بود، صرف می‌نمود ولی متاسفانه موفق به چاپ آنها نشد.

نحوه شهادت شهید سید محمدتقی مخزن موسوی

سرانجام خفاشان شب‌پرست و خائنین به خلق در سحرگاه ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ از دیوار گلی خانه‌اش بالا آمده و او را در کنار همسر و تنها فرزند ۶ ماهه‌اش با شلیک هفت گلوله ژ۳ به شهادت رساندند و همسر و فرزندش را با تیر مجروح ساختند و سپس متواری شدند.

واهمه گروهک‌های منافق از شهید گیلانی/  ترورهای منافقین با کدامیک از مفاد و قوانین حقوق بشر سازگار است؟

برادر شهید سیدمحمدتقی مخزن موسوی به نیات شوم منافقین اشاره و تشریح کرده که منافقین معمولا به چند دلیل دست به ترور می‌زنند؛ اول آنکه با ترورهایی که در سطح کشور انجام می‌دهند حضورشان را نشان می‌دهند تا بتوانند این‌گونه از سرکرده‌های خود پشتیبانی مادی و معنوی بیشتری کنند، دوم آنکه با ترور افراد سرشناس، قدر بودن خودشان را نشان دهند و سوم بخاطر عناد و کینه آنها از انقلاب است که دست به ترور می‌زنند.

این برادر شهید با اشاره به ترس و واهمه گروهک‌های منافق از سید محمدتقی بیان کرده که وی طی زمان حیات و خدمتش در سپاه، منطقه رودبار را از لوث گروهک‌های ضدانقلاب پاکسازی کرد. معلوم نیست ترورهای منافقین با کدامیک از مفاد و قوانین حقوق بشر و با کدامیک از قواعد انسانی سازگار است که مجامع بین‌المللی از آن حمایت می‌کنند؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه