هشت‌دی گزارش می‌دهد:

جهش ترانزیتی با تکمیل طرح ملی راه آهن رشت ـ کاسپین| فیلم

با اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح ساخت راه‌آهن رشت به بندر کاسپین در سفر رئیس‌جمهور به گیلان، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۵ درصد رسیده است؛ به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال جاری عملیات اجرایی حد فاصل رشت تا ایستگاه پیربازار به‌عنوان اولویت اول تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

جهش ترانزیتی با تکمیل طرح ملی راه آهن رشت ـ کاسپین| فیلم

به گزارش هشت‌دی، راه آهن رشت ـ کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شد و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.

این طرح را می‌توان مهم‌ترین طرح در جهش تزانزیتی کشور دانست. با اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح ساخت راه‌آهن رشت به بندر کاسپین در سفر رئیس‌جمهوری، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۵ درصد رسیده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال جاری عملیات اجرایی حد فاصل رشت تا ایستگاه پیربازار به‌عنوان اولویت اول تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

 اجرای این طرح علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است که می توان آن را گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب در حوزه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت بار در کشور نامید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه