مدیرکل شیلات گیلان مطرح کرد:

پرورش بیش از ۳۰ میلیون قطعه ماهی قرمز برای بازار عید

مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال بیش از ۳۰ میلیون قطعه ماهی قرمز در استخر‌های کوچک و بزرگ استان پرورش داده شده و آماده عرضه به بازار عید کشور است.

پرورش بیش از ۳۰ میلیون قطعه ماهی قرمز برای بازار عید

به گزارش هشت‌دی کوروش خلیلی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: امسال بیش از ۳۰ میلیون قطعه ماهی قرمز در استخر‌های کوچک و بزرگ گیلان پرورش داده شده و آماده عرضه به بازار عید کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، قیمت هر قطعه ماهی قرمز ۳ دم در اندازه متوسط به‌صورت کل فروشی و در استخر‌های پرورش ماهی ۵ هزار تومان است، افزود: با احتساب قیمت‌های فعلی، پیش‌بینی می‌شود، پرورش‌دهندگان ماهی قرمز در گیلان امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه گیلان با تولید سالانه بیش از ۳۰ میلیون قطعه ماهی قرمز، رتبه اول تولید این‌گونه از ماهیان زینتی را از آن خود کرده است تصریح کرد: در حال حاضر این‌گونه ماهی در ۵ شهرستان رشت، فومن، شفت، صومعه‌سرا و سیاهکل تولید می‌شود.

خلیلی با بیان اینکه پرورشِ ماهی قرمز در گیلان برای ۷۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد ماهی قرمز تولید گیلان، به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود و تنگ‌های بلور دیگر هم‌وطنان را پر می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه