مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

رشد ۳۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از رشد ۳۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در فصل صید ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سرانه صید هر پره‌ صیادی گیلان در سال قبل ۵۸ تن بود که نسبت به ۳۰ تن ۱۴۰۰ رشدی ۷۵ درصدی داشت.

رشد ۳۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

به گزارش هشت‌دی کوروش خلیلی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در فصل صید ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ گفت: با استخراج آمار ماهیان صید شده از پره‌های صیادی و رصد بازار و برآورد صید صیادان غیر مجاز، صید در تالاب و محدوده شهرستان بندرانزلی به ۶ هزار تن در سال قبل رسید.

وی مقدار، صید در پره‌های صیادی را ۲ هزار و ۶۶۲ تن اعلام کرد و افزود: از این مقدار هزار و ۴۰۰ تن ماهی سفید(۵۳ درصد صید)، ماهی کفال هزار و ۲۲۴ تن (۴۶ درصد) و ۴۰ تن سایر گونه‌ها(یک درصد) بود.

به گفته مدیرکل شیلات گیلان سرانه صید هر پره‌ صیادی گیلان در سال قبل ۵۸ تن بود که نسبت به ۳۰ تن ۱۴۰۰ رشدی ۷۵ درصدی داشت.

کاهش ۳۰ درصدی صید کیلکا در گیلان

خلیلی به روند کاهشی صید ماهی کیلکا در سواحل گیلان نیز اشاره کرد و گفت: صید کیلکا توسط ۳۰ شرکت کیلکاگیر گیلان کاهشی ۳۰ درصدی داشت و سرانه صید هر شناور از ۱۹۰ تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ تن در سال ۱۴۰۱ رسید.

وی با بیان اینکه مقدار کیلکا صید شده در سال قبل چهار هزار و ۱۹۹ تن بود، ارزش این مقدار صید را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل شیلات گیلان اظهار کرد: قیمت هر کیلو کیلکا برای مصارف کارخانه‌ای ۱۲ هزار تومان و برای مصرف انسانی ۱۶ هزار تومان بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه