رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در رشت:

زنده نگه‌داشتن دین خدا اساس انقلاب‌ اسلامی است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن دین خدا اساس انقلاب‌ اسلامی است، گفت: این انقلاب قرآن را احیا کرد زیرا بسیاری از آیات در باب جهاد، حکومت، سیاست و… به فراموشی سپرده شده بود و انقلاب به آن عینیت بخشید.

زنده نگه‌داشتن دین خدا اساس انقلاب‌ اسلامی است

به گزارش هشت‌دی آیت‌الله محمد‌ جواد فاضل لنکرانی در یادواره شهدای انقلاب‌اسلامی استان‌گیلان در مصلی رشت ضمن تسلیت رحلت شهادت‌گونه حضرت‌زینب(س) با اشاره به ویژگی‌های دین‌یاوران، اظهار کرد: کسی که همواره از دین خدا حمایت می‌کند، در فکر، دل و وجود او کسی جز خدا نیست؛ چنین افرادی در برابر مؤمنین، متواضع، فروتن، مهربان و خادم و در برابر کفار با قدرت و عزت و اقتدار می‌ایستند و روی‌خوش به دشمن نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه شهدا به وقت جهاد در میدان نبرد و به وقت دفاع، عنوان شهدای مدافع حرم می‌گیرند و از هیچ سرزنشی خوف ندارند گفت: بر اساس روایات این مسئله گواه پیشگویی پیامبر اسلام (ص) به سلمان قبل از مجاهدت ایرانیان است که در آینده، ایرانیان به اسلام روی خواهند آورد و در راه خدا جهاد خواهند کرد.

استاد برجسته حوزه و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: در مبارزات قبل انقلاب و در دوره‌ای که بیداری نبود به محض اینکه دین خدا در معرض نابودی قرار گرفت، این مجاهدان پا به میدان مبارزات گذاشتند که ۶۳ تن از شهدای استان گیلان از جمله ۷ روحانی شهید در این زمره قرار دارند؛ و این امر چیزی جز عشق به خدا نیست.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن دین خدا اساس انقلاب‌ اسلامی است، بیان کرد: این انقلاب نعمتی است که با عنایت ویژه خدا و مجاهدت شهدا به دست آمده است.

وی به انقلاب‌ اسلامی به عنوان یک پدیده‌ بزرگ‌ الهی اشاره کرد و گفت: قدر این نظام‌ و انقلاب را بدانید لذا تمامی شهدا از جمله ‌سردار سلیمانی به دنبال اعتلا و عزت‌ اسلام بود همچنان که دوستان حاج قاسم از همین فرزندان ایران و گیلان بودند و چه افتخاری از این بالاتر وجود دارد.

انقلاب اسلامی قرآن را احیا کرد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی قرآن را احیا کرد زیرا بسیاری از آیات در باب جهاد، حکومت، سیاست و … به فراموشی سپرده شده بود و انقلاب به آن عینیت بخشید.

وی اظهار کرد: در فتنه و جنگ‌ترکیبی اخیر، نگاه‌خدایی سبب ایستادگی انقلاب شد و ریزش‌ها در بین افرادی است که نگاه مادی به انقلاب دارند؛ اما با همین نگاه‌ خدایی، این توفیق را داریم که در مسیر یاوران دین خدا باشیم که نباید این هدف را فراموش کنیم لذا باید استقامت داشته باشیم و با صبر که یکی از ارکان ایمان است در این راه قدم برداریم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه در جامعه‌ای که جهاد، ترک شود، ذلت بدان راه می‌یابد و دین از آن جامعه هجرت خواهد کرد، گفت: بدانید یاری دین خدا منتی است بر دوش انقلاب اسلامی ما تا در مسیری قرار بگیریم که خون امام حسین(ع)، انبیا و اولیا الهی در آن راه ریخته شده و این قابلیت در هر ملتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان انقلاب باشیم، ادامه داد: امروز طنین انقلاب اسلامی در تمام دنیا طنین‌انداز شده و استکبار از انقلاب و مردم ما هراسان است لذا باید این وحدت حفظ شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور در صحنه به بهترین وجه ایفای نقش کرد و در عدم همراهی با اغتشاشگران با تمام وجود به میدان آمد لذا این امانت در دستان ماست که هرکس بنابر وظیفه خودش باید انجام وظیفه کند تا شاهد استمرار انقلاب و برطرف شدن مشکلات باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه