در مسیر استقبال از چهل‌و‌چهارمین فجر انقلاب اسلامی؛

امداد‌گران فرهنگی گیلان به روستای «خشکنو دهان بالا» رفتند+ تصاویر

آیین‌های فجرانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور امدادگران فرهنگی این مجموعه، همراهی اولیای تربیتی و کودکان روستای «خشکنو دهان بالا»‌ شهرستان فومن آغاز شد.

امداد‌گران فرهنگی گیلان به روستای «خشکنو دهان بالا» رفتند+ تصاویر

به گزارش هشت‌دی، اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان در استقبال از چهل‌و‌چهارمین بهار شکوه‌مند انقلاب اسلامی، روستای «خشکنوا‌د دهان بالا»‌ شهرستان فومن را نقطه‌ی آغاز آیین‌های فجرانه قرار دادند و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی هدفمند، یک روز نشاط‌آفرین را با اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدرسه شهید رحیم‌ پورنصیری ثبت کردند.

طی این ویژه‌برنامه که امروز در سایه مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر فومن، بخشداری، شورای اسلامی و دهیاری روستای «خشکنوا‌د دهان بالا»، مرکز فرهنگی‌ هنری کانون شهرستان و مربیان مرکز سیار شهری کانون پرورش فکری رشت برگزار‌ شد، افزایش گستره مخاطبان، تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی و نگاه ویژه به کودکان روستایی و مناطق کمتر‌برخوردار در دستور‌کار قرار‌ داشت.

معرفی رویداد‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح نقش معمار‌ کبیر انقلاب(ره) و همراهی مردمی که با تکیه بر باور‌های اسلامی و روحیه استقلال‌طلبی صورت‌ گرفت، از جمله برنامه‌هایی به‌شمار‌ می‌رفت که با قصه‌گویی، خوانش‌شعر و معرفی کتاب با محوریت دستاورد‌های انقلاب همراه شد.

مربیان کانون نیز جایگاه امروز ایران اسلامی در عرصه جهانی و منطقه‌ای را به حاضران یادآور‌ شدند و با بیان اینکه کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های کشور محسوب‌ می‌شوند، از آنان برای استفاده از فرصت‌های فرهنگی و حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری دعوت‌ کردند.

آشناسازی هرچه‌ بیشتر حاضران با حوزه‌های خدمات‌رسانی کانون در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، ازدیگر برنامه‌های این روز بود و در این میان مربیان با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های پستی و بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون توضیح‌ دادند که فرصت‌سازی برای تمامی کودکان و نوجوانان، به ویژه مخاطبانی که به مراکز ثابت این مجموعه فرهنگی دسترسی‌ ندارند، از اهداف کانون در راه‌اندازی مراکز سیار، کتابخانه‌ها و ارتباط مکاتبه‌ای با اعضاست.

براساس این خبر، اجرای مسابقه حضوری و هنر‌نمایی احمدرضا جعفری از هنرمندان سیمای مرکز گیلان و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نقش«کوچولو» و به تصویر کشیدن یک روز پرماجرا و همچنین آموزش پناه‌گیری توسط کارشناسان هلال احمر از دیگر برنامه‌های این روز به‌شمار‌ می‌رفت و در پایان نیر بسته‌های فرهنگی کتاب‌محور به دهه نودی‌های انقلاب اهدا شد.

در این ‌ویژه‌برنامه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی روستا، دهیار، مسئولانی از هلال احمر و آموزش و پرورش فومن و کارشناسان کانون پرورش فکری گیلان حضور‌ داشتند.

 آیین‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با شعار«ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» در سراسر کشور برگزار‌ می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مسئولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر را برعهده‌ دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه