رئیس اداره شیلات آستارا مطرح کرد:

پیش‌بینی استحصال ۸۸۰ کیلوگرم خاویار در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا با بیان اینکه ۶۰۰ کیلوگرم خاویار در مزرعه‌های آستارا در سال جاری استحصال شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان اسفندماه به ۸۸۰ کیلوگرم برسد که عدد قابل توجهی به شمار می‌رود.

پیش‌بینی استحصال ۸۸۰ کیلوگرم خاویار در آستارا

به گزارش هشت‌دی، میرآرمان واعظی با اشاره به اینکه سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در حال حاضر در شهرستان آستارا فعالیت دارند که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آنها تا پایان اسفندماه به ۶۷ تن برسد، اظهار کرد: حدود ۵۱ تن ماهیان خاویاری در مزرعه‌های پرورش ماهی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون تولید شده است. آستارا در بحث پرورش ماهیان خاویاری یکی از الگوهای مناسب استان گیلان و کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۰۰ کیلوگرم خاویار در مزرعه‌های آستارا در سال جاری استحصال شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان اسفندماه به ۸۸۰ کیلوگرم برسد که عدد قابل توجهی به شمار می‌رود، افزود: امید می‌رود با توجه به نفراتی که برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند، در صورت ارائه زمین از سوی اداره منابع طبیعی در محدوده قره‌سو بتوانیم بین ۳ تا ۱۰ مزرعه جدید پرورش ماهیان خاویاری ایجاد کنیم.

رئیس اداره شیلات آستارا  تصریح کرد: با توجه به ارزش افزوده‌ای که پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار دارد، تحقق این مهم می‌تواند موجب فراهم شدن اشتغال ۲۰ تا ۱۰۰ نفر در آستارا شود به گونه‌ای که در هر مزرعه برای پنچ تا هفت نفر فرصت شغلی وجود دارد. انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز از طرح‌های آبزی‌پروری حمایت کنند تا علاوه بر اشتغال، به ایجاد ارزش افزوده برای شهرستان، استان و کشور کمک کنیم و بتوانیم سهم خوبی در زمینه تولید ماهی و خاویار داشته باشیم.

واعظی خاطرنشان کرد: آستارا با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت اقلیمی‌اش، شرایط خوبی برای راه‌اندازی مزرعه‌های تکثیر بچه‌ماهی نیز دارد که در این زمینه به صورت آزمایشی کارهایی صورت گرفته است اما تلاش داریم تا مجوز تکثیر ماهیان خاویاری را هم دریافت کنیم و در این زمینه به طور گسترده وارد شویم که سهمی اساسی در تکثیر این گونه ارزشمند داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه