مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد:

تحویل نقشه‌ طرح هادی ۸۰ روستای فومن به منابع طبیعی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: از ۱۰۱ روستای دارای اراضی ملی فومن، نقشه طرح هادی ۸۰ روستای مسئله‌دار شهرستان تحویل منابع طبیعی شده و مابقی هم در حال انجام است.

تحویل نقشه‌ طرح هادی ۸۰ روستای فومن به منابع طبیعی

به گزارش هشت‌دی حامد دائمی در گفتگوی خبری باران، اظهار کرد: تغییروتحول اراضی ملی در روستاهای گیلان سابقه طولانی دارد.

وی از تحویل نقشه‌های طرح هادی ۸۰ روستای مسئله‌دار فومن به منابع طبیعی جهت واگذاری خبر داد و افزود: از ۱۰۱ روستای دارای اراضی ملی فومن، نقشه طرح هادی ۸۰ روستا تحویل منابع طبیعی شده و مابقی هم در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره مشکلات و چالش‌های پیشروی واگذاری اراضی ملی روستاها، بیان کرد: بعد از واگذاری‌ها از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن بر روند انتقال سند هم تسریع بخشیده شود.

دائمی با بیان اینکه تاکنون از سوی منابع طبیعی فقط ۶ روستا برای تغییروتحول ابلاغ شده است، گفت: سرعت بخشی کارها از سوی منابع طبیعی در واگذاری‌ها به تسریع روند کار کمک می‌کند.

تغییروتحول ۲۸ روستای گیلان در آینده نزدیک

سرخوش کرم‌زاده سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز اظهار کرد: گره‌گشایی مشکلات روستاییان رویکرد دولت سیزدهم و مورد تأکید مجموعه مدیریتی استان است.

وی با اشاره به قرارگیری برخی مناطق روستایی در اراضی ملی، افزود: واگذاری‌ها اراضی با هماهنگی و معرفی بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌ها در حال انجام است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تغییروتحول ۲۸ روستای این استان خبر داد و اضافه کرد: از این ۲۸ روستا، اکثر روستاها تغییروتحول و واگذاری‌ها انجام شده و ۵ روستا تا کمتر از ۱۰ روز دیگر به مرحله واگذاری می‌رسد.

کرم‌زاده ادامه داد: تا زمانی که نقشه طرح هادی روستاها به منابع طبیعی داده نشود عملاً هیچ کاری امکان‌پذیر نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه