استاندار گیلان:

کیفیت و قیمت ساخت طرح نهضت ملی مسکن ویژه نظارت شود

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کیفیت و قیمت ساخت طرح نهضت ملی مسکن باید ویژه نظارت شود، گفت: دستگاه های مربوطه باید برکیفیت ساخت و ساز مسکن و مصالح مورد استفاده به طور جدی نظارت کنند و در عین حفظ کیفیت به گونه‌ای عمل کنند که قیمت تمام شده این واحدها گران نشود.

کیفیت و قیمت ساخت طرح نهضت ملی مسکن ویژه نظارت شود

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای مسکن گیلان با بیان اینکه تأمین مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مسکن و اشتغال ۲ مؤلفه مهم در دستور کار است که باید به جدیت و همت به تعهداتمان عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات احتمالی است، گفت: دستگاه‌ها انسجام و هماهنگی لازم را در کارگروه‌ها داشته باشند و جلسات و تعاملات باید موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها شود.

استاندار گیلان همچنین با تأکید بر اینکه معتقد به انجام بهتر امور در قالب تعاونی‌ها هستیم بر ضرورت بررسی صلاحیت و توانمندی پیمانکاران برای انجام کار قبل از واگذاری پروژه‌ها تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی دهه گذشته به دلیل عملکرد ضعیف دولت‌ها در بخش مسکن، آسیب و کمبود جدی در این حوزه داریم و اکنون تلاش بر آن است ضمن کمک به بهبود وضعیت مسکن، فرصت‌های شغلی بخش مسکن و بخش‌های جانبی با رونق ساخت‌وسازها در استان تقویت و گسترش یابد.

استاندار گیلان همچنین بر پیگیری جدی برای تأمین زمین یک‌صد هکتاری در شرق استان به‌منظور اجرای ۱۰ هزار واحد مسکونی تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع خود مالکی در ساخت مسکن ملی گفت: در روستاها خیلی مشکل زمین نداریم چنانچه وقتی فرزند یک روستایی بخواهد خانه بسازد و واجد شرایط است باید در قالب این طرح به او کمک شود تا از گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری شود.

عباسی تأکید کرد: همه این حلقه‌ها باید در کنار هم قرار گرفته و به هم متصل شود تا اتفاقات خوبی هم در تأمین مسکن و هم اشتغال در این بخش رقم بخورد.

وی همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف ۱۰ هزار واحد از ساخت ۳۰ هزار واحد مورد تعهد دولت در استان تأکید کرد و گفت: باید طبق برنامه پیش رفته و بتوانیم طی چهار سال به تعهدات خود عمل کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: در حال حاضر عملیات ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان آغاز شده و پیگیری‌ها برای تأمین زمین برای باقیمانده‌ تعهدات نیز ادامه دارد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش بر لزوم پیگیری مدیران متولی برای صدور سند خانه‌های روستایی در گیلان تأکید کرد و از بنیاد مسکن خواست طبق تعهدات خود هرچه سریع‌تر تدابیر لازم را برای تحویل ۳ هزار فقره سند به روستانشینان استان اتخاذ نماید.

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در گزارشی، روند ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان را تشریح کرد و افزود: در حال حاضر میانگین پیشرفت کار در این حوزه ۴۵ درصد است و تلاش می‌شود، تعهدات ساخت این واحد‌ها در یک دورهٔ ۲۴ماهه عملی و به متقاضیان تحویل داده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه