مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

 بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب از جاده‌های گیلان برف‌روبی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت:بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب تاکنون در کل استان برف‌روبی انجام شده که بیش از یک‌سوم آن مربوط به محدوده شهرستان آستارا بوده است.

 بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب از جاده‌های گیلان برف‌روبی شد

به گزارش ۸دی،امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه‌به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و بارش‌های خوبی که برای استان گیلان پیش‌بینی کرده بودند، بیش از ۲ روز است که بارش‌ها در گیلان تداوم دارد و بالای ۱۲۰ سانتی‌متر در غرب استان بارش برف داشتیم.

وی افزود: در این راستا نشست ستاد مدیریت بحران استان گیلان به ریاست استاندار برگزار و طبق تصمیم‌ها برای همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی نقش دیده شد تا آماده شوند برای بارش‌های پیشرو به مردم کمک کنند که بر اساس آن تیم‌های راهداری با همه امکانات پای‌کار آمده و با ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در محورهای آستارا در حال فعالیت هستند و ۲۰ دستگاه هم از بخش خصوصی وارد مجموعه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به فعالیت ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات در شهرستان بیان کرد: دستور اکید استاندار بود که همه راه‌های فرعی بعد از باز شدن راه‌های اصلی از سوی راهداران بازگشایی شود و در بازدیدی که از روستاها داشتیم همگی باز بودند و یک دور کامل این بازگشایی صورت‌گرفته است.

وی اضافه کرد: از نانوایی‌ها و خواروبار فروشی‌ها تا اورژانس، پلیس‌راه، هلال‌احمر و دهیاری‌ها همه پای‌کار بودند و خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی این انسجامی که در بارش‌های اخیر وجود داشت، مثال‌زدنی بود و نقاط ضعفی هم وجود داشت که احصا شد تا در بارش‌های بعدی بتوانیم آنها را پوشش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تا کنون توانسته‌ایم بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب را در کل استان برف‌روبی کنیم، گفت: بیش از یک‌سوم آن مربوط به شهرستان آستارا است که اقدامات خوبی در این منطقه صورت‌گرفته که جا دارد از همه عوامل اجرایی به‌ویژه فرماندار به نیابت از استاندار قدردانی شود.

مرادی با قدردانی از همه عوامل اجرایی عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم در فصل بارش‌ها به‌ویژه در هنگام صدور هشدار نارنجی هواشناسی از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند تا از فرصت بارش‌ها بهتر استفاده کنیم و مشکلی برای فردی پیش نیاید.

وی تأکید کرد: هر واحد ساختمانی که از بارش‌های سنگین خسارت ببیند، باتوجه‌به اینکه همه واحدهای مسکونی و روستایی بیمه هستند، شناسایی می‌شوند و پس از جمع‌بندی افراد خسارت‌دیده، به طور حتم پرداخت مبلغ جبرانی به‌موقع صورت خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه