تالاب انزلی باز هم دچار آتش سوزی شد/ درخواست بالگرد برای اطفای حریق

محدوده چراغ پشتان تالاب انزلی از بامداد امروز دچار آتش سوزی شده است و دامنه آتش به اطراف نیز گسترش یافته است؛ به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با توجه به باتلاقی بودن منطقه، اطفاء حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان پذیر است که درخواست امداد هوایی بدلیل از مدیریت بحران کشور بصورت ملی به دستور استاندار گیلان انجام شده است.

تالاب انزلی باز هم دچار آتش سوزی شد/ درخواست بالگرد برای اطفای حریق

به گزارش ۸دی، آتش سوزی از بامداد امروز در قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شد و دامنه آتش به دلیل عدم دسترسی به اطراف گسترش یافت و به گفته فرماندار انزلی تاکنون به ۴۰ هکتار رسیده است.

محمد پورخوش سعادت فرماندار انزلی با اشاره به اینکه وزش باد باعث گسترش حریق شده، گفت: با توجه به عدم دسترسی زمینی برای اطفای حریق، از مدیریت بحران استانداری گیلان درخواست اعزام بالگرد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این رابطه با توجه به باتلاقی بودن منطقه، گفت: اطفاء حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان پذیر است که درخواست امداد هوایی بدلیل عدم دسترس بودن از مدیریت بحران کشور بصورت ملی به دستور استاندار گیلان انجام شده است.

امیر مرادی ادامه داد: تجهیزات استانی در انزلی برای اطفاء حریق فراهم است اما به دلیل عدم دسترسی به منطقه تنها راه اطفاء آن هوایی است که هماهنگی ها با مدیریت بحران کشور و سازمان اطفاء هوایی کشور برای دراختیار گرفتن بالگرد و هواپیمای آب پاش انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بالگردهای آب پاش در کشور محدود است اما قول مساعد داده شده که این بالگرد برای اطفا حریق به تالاب انزلی اعزام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه