ارزش معاملات سهام بورس گیلان افزایش یافت

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته (آذرماه) در بورس منطقه‌ای استان افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به ماه قبل آن ۲۰.۴ درصد افزایش یافت.

ارزش معاملات سهام بورس گیلان افزایش یافت

به گزارش ۸دی،حافظ محفوظی سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه در بورس استان گیلان طی ماه گذشته (آذر) به ارزش ۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۵ ریال سهام معامله کردند که نسبت به ماه قبل از آن ۳۴.۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: همچنین فعالان سرمایه در ماه “آبان” به فروش سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات افزون بر ۱۸ هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال مربوط به فروش و بیش از ۱۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون نیز خرید سهام انجام شد.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان اضافه کرد: تعداد سهام فروخته نیز طی ماه گذشته از سهام خریداری شده پیشی گرفت به طوریکه طی آذرماه سال جاری یک میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۲۴ سهم فروخته و یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۷۱۱ سهم نیز خریداری شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، ریل پرداز نوآفرین و کام بانک صادرات ایران طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را بورس منطقه‌ای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست تالار منطقه ای بورس گیلان اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت و ارزنده بودن سهام در ماه‌های گذشته استقبال سرمایه‌گذاران از فرصت سرمایه‌گذاری در بورس استان موجب رشد ۲۰.۴ درصدی در ارزش معاملات و رشد ۳۴.۱ درصدی در حجم معاملات شده‌ است.

وی بیان کرد: با انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌ها در سه ماه سوم “پاییز” انتظار بهبود سودآوری به ویژه در شرکت‌های صادرات محور را داریم.

وی، تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته را ۳۷ نفر عنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه