نماینده مردم رشت و‌ خمام در مجلس:

پرداخت آب بهای آبیاری مدرنیته برای کشاورزان گیلانی عادلانه نیست

“محمدرضا احمدی سنگری” با اشاره به افزایش سه برابری آب بهای کشاورزی گفت: کشاورزان گیلانی به روش سنتی آبیاری می‌کنند اما باید آب بهای آبیاری مدرنیته را پرداخت کنند که اصلاً عادلانه نیست.

پرداخت آب بهای آبیاری مدرنیته برای کشاورزان گیلانی عادلانه نیست

به گزارش ۸دی،محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و‌ خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش سه برابری آب بهای کشاورزی، این اقدام را ضربه بزرگ به کشاورزان دانست و بیان کرد: در حالی تعرفه آب بهای کشاورزی سه برابر شده است که هنوز بخش قابل توجهی از آبیاری کشاورزی در گیلان به روش مدرن نیست.

وی در ادامه افزود: کشاورزان گیلانی به روش سنتی آبیاری می‌کنند اما باید آب بهای آبیاری مدرنیته را پرداخت کنند که اصلاً عادلانه نیست.

نماینده مردم رشت و‌ خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر کاهش تولید برنج در آینده نزدیک، اضافه کرد: روز به روز بر عرصه‌های کشاورزی و شالیزاری گیلان کاسته می‌شود و برخی ویلاسازی ها و تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی، صنعت کشاورزی گیلان را به مخاطره انداخته است.

احمدی سنگری با اشاره به اهمیت کشت دوم در راستای اقتصادی سازی اراضی کشاورزی، بیان کرد: اراضی کشاورزی و زراعی باید از روند تک محصولی در بیاید و در مسیر کشت دوم حرکت کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه