طرح مربوط به پرداخت مالیات به شهرداری‌ها با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت طرح بند ب ماده ۳۹ قانون بر مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

طرح مربوط به پرداخت مالیات به شهرداری‌ها با اولویت بررسی می‌شود

به گزارش ۸دی، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، با ۱۵۷ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش به عنوان نماینده متقاضیان گفت: اگر این موضوع تصویب شود، ۷۵ درصد شهرداری‌های کشور می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده قانونی را دریافت کنند.

وی متذکر شد: سال گذشته قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس تصویب شد، اما اشتباهی در بند (ب) ماده ۳۹ قانون ارزش افزوده رخ داد و بر اساس آن امسال میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌های توسعه نیفتاده شهرهای کوچک به یک هشتم تا یک دهم رسید و آن‌ها نمی‌توانند کارهای عمرانی خود را انجام دهند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون نویسی مجلس، شهرداری‌های کوچک حق خود را از دست دادند و اگر این موضوع تصویب نشود، شهرداری‌ها نمی‌توانند به امور عمرانی و مباحث دیگر بپردازند، بنابراین در حال حاضر می‌طلبد با موافقت با اولویت بررسی موضوع به شهرداری‌های کوچک کمک کنیم.

در بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده آمده است «عوارض و جریمه‌های مربوط به بندهای «الف» و «ت» ماده (۲۶) و ماده (۲۸) این قانون به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا بر اساس شاخص جمعیت میان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه