در نامه ای به استاندار گیلان مطرح شد؛

فریاد تولیدکنندگان گیلانی از فشارهای بی امان برخی بانک ها

روابط عمومی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی در نامه ای سرگشاده به استاندار گیلان اعلام کرد: در پی حوادث اخیر در کشور و آسیب دیدگی فضای کسب و کار، اخیرا شاهد فشارهای بی امان برخی بانک ها و نهادهای دولتی جهت مطالبت شان بر تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار هستیم.

فریاد تولیدکنندگان گیلانی از فشارهای بی امان برخی بانک ها

به گزارش ۸دی، روابط عمومی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: در پی حوادث اخیر در کشور و آسیب دیدگی فضای کسب و کار، اخیرا شاهد فشارهای بی امان برخی بانک ها و نهادهای دولتی جهت مطالبت شان بر تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار هستیم.

بنا بر این طبق این انجمن وظایف ذاتی خود نسبت به احقاق حق تولیدکنندگان و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی در شرایط اقتصادی فعلی و همچنین جلوگیری از پیشامدهای ناگوار اقتصادی و سوء استفاده کردن رسانه های معاند از آن، طی یک نامه ای صدای تولیدکنندگان و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی را به گوش استاندار گیلان رساند.

شرح متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری هشت دی قرار گرفته است به شرح ذیل است:

استاندار محترم گیلان؛ جناب آقای دکتر عباسی

با سلام و عرض ادب

همانگونه که مستحضرید، اقتصاد پویا و تولید و ایجاد اشتغال ناشی از آن یکی از ارکان های اقتدار و عزت ملی است و تولیدکنندگان، رزمندگان بلامنازع این عرصه می باشند که در اکوسیستم سخت کارآفرینی در عصر حاضر با تمام توان مالی، جسمی و فکری خود نقش آفرینی می نمایند. در تمامی شعارهای سالانه ای که مقام معظم رهبری در ابتدای سال تبیین می فرمایند، همواره مزین به یکی از واژه های تولید، اشتغال، کارآفرینی و… می باشد. در سال های بعد از پیروزی انقلاب در کنار رزمندگان دفاع مقدس، همین تولیدکنندگان بودند که با پشتیبانی از آنان و تولید ادوات جنگی مورد نیاز در افتخارآفرینی رزمندگان اسلام نقش آفرینی نموده و جهان استکبار را به زانو درآوردند.

اکنون نیز بعد از پیروزی دفاع مقدس، هنوز جنگ با دشمن به پایان نرسیده و تولیدکنندگان ما در عزت آفرینی مردم شریف ایران با چالش های متعددی نظیر تهیه مواد اولیه مرغوب در طول دوره تولید، مبارزه با تحریم های ظالمانه، مهار تورم افسار گسیخته، کنترل نوسانات ارزی و… دست به گریبان می باشند. علی الخصوص ما تولیدکنندگان در صنعت پوشاک در این سه ماهه اخیر شرایط بسیار سختی را می گذرانیم. هنوز از فشارهای ناشی از شهادت مظلومانه سردار دل ها و فشار حداکثری و تحریم های ظالمانه آمریکا، اغتشاشات آبان ۹۸، آسیب های بنیادی ویروس منحوس کرونا، گرانی ارز و کاهش نقدینگی به دلیل تورم و… کمر راست نکرده بودیم که اعتراضات اخیر و تعطیلی اجباری فروشگاه ها و عدم فروش و به دنبال آن، نارضایتی کارگران شرکت که از سرمایه های بی بدیل هر تولید کننده می باشد، مزید بر علت شده است.

در این شرایط که روز به روز شرکت ها با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند و نقدینگی تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است، ما تولید کنندگان با پرسنل آموزش دیده و زبده خود همچنان ایستاده ایم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا نیروی کاری تعدیل نگردد و چرخ تولید ایرانی از حرکت باز نایستد. حال با وجود تمامی این مصائب و سختی ها و در زمانی که دشمن عزت و اقتدار ملی ما را هدف قرار داده و به فکر باطل، تجزیه طلبی کشور عزیز اسلامی مان هست، در کمال ناباوری، ادارات و نهادهایی مانند بانک ها، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی و دارایی، ادارات آب و برق و گاز و… بابت مطالباتشان به دلیل عدم پرداخت در شرایط بیان شده شرکت ها، بدون درک درست از موقعیت و وضعیت نابسامان تولیدکنندگان، فشارهای اداری خود را دو چندان نه، بلکه چندین برابر نموده و هیچ حمایتی در این شرایط از تولید کننده و حفظ اشتغال موجود ندارند و تهدید به بستن حساب، توقیف سرمایه غیره (یعنی همان توقف تولید، بیکاری کارگران و هدف قراردادن عزت نفس کارگر زحمتکشی که رهبر معظم در شعار سال بر آن تاکیید نموده است) می نمایند. بدیهی است در چنین شرایطی با ایجاد نارضایتی عمومی ناخواسته زمینه سو استفاده شبکه های معاند، تجزیه طلبان و کشورهای استکباری که چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند، فراهم خواهند نمود. قطعا همگان می دانیم که موضوع اشتغال در این وضعیت بیش از پیش برای کشور الزامی است و طبیعتا برای حفظ و پایداری آن باید با تمام امکانات مادی و معنوی، همراه کارآفرین، تولید کننده و کارگر تولید بود تا بازهم همانند گذشته دشمنان ایران عزیزمان را ناکام گذاشته و ناامید کنیم.

جناب آقای استاندار جنابعالی برایمان به مثابه حلال مشکلات و کلامتان روشن و حسن ختام تمامی رویکردها و تصمیم گیری ها در دستگاه های دولتی است. لذا خواهمند است، فرهنگ عمومی دستگاه های دولتی استان در این برهه حساس را با دستوراتی بر اساس صلاحدید خودتان اصلاح بفرمایید. پیشاپیش از حسن تدبیر جنابعالی کمال تشکر را داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه