دانشجوی سوری در گفتگو با ۸دی:

حاج قاسم زندگی بسیاری از مردم کشورهای منطقه را سرو سامان داد/ ناامنی؛ بدترین تجربه ملت ها

دانشجوی سوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه شخصی که زندگی بسیاری از مردم کشورهای منطقه از جمله کشور سوریه را سر و سامان داد، حاج قاسم بود، گفت: سردار سلیمانی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز توانست روح مقاومت در مردم منطقه را عمیق تر کند.

حاج قاسم زندگی بسیاری از مردم کشورهای منطقه را سرو سامان داد/ ناامنی؛ بدترین تجربه ملت ها

به گزارش ۸دی، “ع.ح” دانشجوی سوری دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی به بیان مسائلی پیرامون نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان کسی که از نزدیک حضور داعش را در منطقه لمس کرده، پرداخت که در ادامه می خوانید:

هشت دی: شما حضور داعش را در کشور خود به وضوح لمس کردید از این حیث نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت را چگونه ارزیابی می کنید؟

دانشجوی سوری: به نظر من آن شخصی که زندگی خیلی از مردم کشورهای منطقه از جمله کشور من سوریه را سر و سامان داد حاج قاسم بود. ایشان از چند بعد به شدت مؤثر بود. از لحاظ انسانی و اخلاقی انسان خیلی خوبی بود. انسانیتش برای همه روشن بود، سردار آدم بزرگی بود که صفات خوب زیادی در خود داشت که معمولا جمع شدن این صفات خوب باهم در یک شخص بسیار سخت است. او شجاع و نترس بود و در عین حال خیلی مهربان خیلی بود مصداق آیه (أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم) بود.

معمولا در هر جامعه ممکن است اشخاصی را پیدا کنیم که صفات خوب انسانی زیادی داشته باشند اما در مقابلش صفاتی داشته باشند که نقطه ی ضعف شان تلقی شود اما حاج قاسم شخصیت کاملی بود.

حاج قاسم داعش را که کثیف‌ترین سازمان تروریستی دنیا است در زمین سوریه نابود کرد

سردار سلیمانی شخصیت کاملی از از لحاظ نظامی بود. در این زمینه اگر بخواهم صحبت کنم ممکن است عمرم تمام شود و صحبت من تمام نشود، اما خدمت شما بعضی مطالب می گویم. حاج قاسم توانست داعش را که کثیف‌ترین سازمان تروریستی دنیا است در زمین سوریه نابود کند. او با یارانش خیلی از سرزمین های دیگر را نیز آزاد کرده است از جمله مسیر فرودگاه دمشق که برای سوریه مانند عصب در بدن است و همچنین آزادی حلب که پایتخت اقتصادی سوریه است.

حاج قاسم روح مقاومت در مردم منطقه را عمیق تر کرد

حاج قاسم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز توانست روح مقاومت در مردم منطقه را عمیق تر کند طوری که حتی برخی از مخالفان در سوریه بعد از آشنایی با این شخصیت بزرگ، نظرشان عوض شده است.

هشت دی: به نظر یک جوان سوری امروز نخبگان و جوانان کشورهای محور مقاومت چه وظایفی دارند؟

دانشجوی سوری: به نظرم هر کسی در حوزه خودش باید امنیت و زمینه ادامه این مسیر را فراهم کند در واقع هرکسی فراتر از توان خودش باید خدمت کند تا ظهور حضرت حجت محقق شود بإذن الله.

ناامنی؛ بدترین تجربه برای هر ملتی است

هشت دی: به عنوان جوانی که فتنه داعش را از نزدیک لمس کرده چه پیامی برای مردم منطقه دارید؟

دانشجوی سوری: مسیرهای تاریک و باطل زیاد و در دسترس همه است و به نظر من در این رابطه باید خیلی آگاه باشیم. مسیر حق و راه خلاص یک مسیر بیشتر نیست و وارد شدن به آن و ماندن در آن نیاز به شجاعت و همت و ایمان بالایی دارد. فتنه داعش را مردم منطقه به طور محسوسی لمس کردند و امیدوارم اگر هنوز کسی عبرت نگرفته از تجربه دیگران خوب عبرت بگیرد زیرا طریق نجات و خلاص جز راه حق و مقاومت نیست. یقین بدانید بدترین تجربه ای که می تواند یک کشور یا یک ملت تجربه کند تجربه ناامنی است.

پاسخ عربی این دانشجوی سوری دانشگاه گیلان را به آخرین سوال خبرنگار ۸دی را در ادامه می آید: “یجب أن نکون واعیین کثیرا کثیرا، طرق الباطل کثیره و مظلمه و متاحه لدى الجمیع، و لکن طریق الحق و الخلاص هو طریق واحد لا أکثر ، و الدخول إلى هذا الطریق و البقاء فیه یتطلب شجاعه و همه و إیمان عالی. لقد لمس شعب المنطقه هذه الفتنه بشکل واضح و أتمنى من کل شخص لم یعتبر من تجربه الاخرین أن یعتبر فی المستقبل القریب لأن طریق النجاه و الخلاص لیس إلا طریق الحق و المقاومه أسوء تجربه ممکن أن تحدث لأی بلد أو لأی شعب هی تجربه عدم الأمن و الإستقرار.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه