راه‌اندازی مجدد ۱۸۱ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی گیلان

استاندار گیلان در دیدار مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه ۱۸۱ طرح تولیدی با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۹۵ نفر در شهرک‌های صنعتی گیلان مجدد راه‌اندازی شده که نقش موثری در تولید و اشتغال داشته است؛ خواستار شتاب بیشتر در حمایت از تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان شد.

راه‌اندازی مجدد ۱۸۱ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی گیلان

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، با بر شمردن ظرفیت های فراوان استان گیلان در حوزه صنعت بویژه تولیدات دانش بنیان، اظهار کرد: در سفر پر خیر و برکت آیت الله رئیسی به استان گیلان، توسعه سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی و احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید مورد توجه ویژه ای قرار گرفت و تلاش همه جانبه برای توسعه فضای سرمایه گذاری است.

وی در ادامه افزود: تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال و نیز واحدهای نیمه کاره فاقد تجهیزات، مشخص شدن وضعیت واحدهای تحت تملک بانک ها در جهت حرکت به سمت تولید، تسهیل در امور و ایجاد فضای سرمایه گذاری، توجه به توسعه شهرکهای صنعتی گیلان از جمله ارائه بسته های ویژه سرمایه گذاری در قالب نحوه واگذاری زمین، ایجاد شهرکهای صنعتی و حمایتها از مناطق مختلف و احداث تصفیه خانه فاضلاب ها را از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.

اسدالله عباسی خواستار شتاب بیشتر در حمایت از تولید و اشتغال در شهرکهای صنعتی استان شد و گفت: با استقرار دولت سیزدهم ۱۸۱ طرح تولیدی با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۹۵ نفر در شهرکهای صنعتی گیلان مجدد راه اندازی شده که نقش موثری در تولید و اشتغال دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در این دیدار نگاه استاندار گیلان برای تسهیل، رفع موانع و تسریع در فعالیت های تولید و اشتغال و سرمایه گذاری را مجدانه عنوان و بیان کرد: طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و کوچک از سوی این وزارتخانه به جد دنبال می شود و در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه ای بر حوزه صنعت شده است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساختها و حمایت از بنگاه های کوچک  در دستور کار وزارت صمت است، افزود: بخش تولید کشور طی سال جاری از رشد مناسبی برخوردار بوده و از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور بهره برداری شده که نوید دهنده رشد تولید است. استان گیلان دارای ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۹۳۳ واحد بهره بردار است، در زمان حاضر ۱۶ هزار و ۸۰۳ نفر در این تعداد واحد بهره بردار(طبق پروانه) اشتغال دارند.

علی رسولیان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری و پیگیری های استاندار گیلان و تخصیص اعتبارات مناسب در سفر دولت سیزدهم به این استان، شاهد توسعه فعالیت های شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه