میزبانی گیلان از ۲۰ هزار پرنده مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی انزلی+ فیلم

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ده‌ها هزار پرنده مهاجر آبزی برای زمستان گذرانی وارد تالاب‌ بین المللی انزلی شدند.

میزبانی گیلان از ۲۰ هزار پرنده مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی انزلی+ فیلم

به گزارش ۸دی، رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: در بررسی که اوایل دیماه ١۴٠١ از پناهگاه حیات وحش سلکه به عمل آمد، بیش از بیست هزار پرنده مهاجر آبزی شامل قوی فریادکش، غاز خاکستری، پلیکان خاکستری، پلیکان سفید، اردک سرحنایی، اردک سیاه کاکل، گیلار, فیلوش، اردک ارده ای، خوتکا، اردک نوک پهن، خروس کولی، اگرت بزرگ…. شناسایی و شمارش شدند.

 وی در ادامه افزود: بیشترین تعداد شمارش شده متعلق به دو گونه اردک سرسبز و خروس کولی بودند.

عباس عاشوری بیان کرد: پناهگاه حیات وحش سلکه که با وسعت ٣۶٠ هکتار در بخش مرکزی تالاب‌ بین المللی انزلی و در حوزه شهرستان صومعه‌سرا قرار دارد، یکی از مهمترین زیستگاه های اردک های روی آبچر در ایران و استان است اما با توجه به فعالیت های احیایی که در سال های گذشته در این تالاب‌ انجام گرفته است، شاهد حضور گونه های آبزی غواص همچون گونه در خطر انقراض جهانی اردک سرحنایی در این تالاب هستیم.

این مسئول بیان کرد: بخش اعظم این جمعیت برای تغذیه شب ها وارد شالیزارها و آب بندان های شهرستان های واقع در حوزه آبخیز تالاب انزلی می شوند و با توجه به ممنوع بودن شکار پرندگان در سال جاری، هر گونه اقدام به شکار و صید پرندگان همچون ساخت نما، نصب تورهای هوایی، شکار با تفنگ و غیره با توجه به عدم صدور هر گونه پروانه شکار ممنوع می باشد و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه