آغاز رزمایش مشترک آذربایجان و ترکیه

باکو روز دوشنبه اعلام کرد که در حال برگزاری رزمایش نظامی مشترک با کشور ترکیه در خاک آذربایجان است.

آغاز رزمایش مشترک آذربایجان و ترکیه

به گزارش ۸دی،به گفته وزارت دفاع آذربایجان، بر اساس توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور، نیروهای ترکیه و آذربایجان برای انجام یک رزمایش در نزدیکی شهر باکو و مناطقی از آستارا، جبرائیل و ایمیشلی گرد هم آمده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، نیروهای زمینی و هوایی، یگان‌های ویژه، یگان‌های اطلاعاتی و یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای که در این رزمایش شرکت دارند، هر کدام ماموریت‌های مختلفی را دنبال خواهند کرد.

در این رزمایش روش‌های جنگی مدرن به کار گرفته خواهد شد و عملیاتی همچون سازماندهی هماهنگ یگان‌های مختلف، تعبیه پل‌های شناور برای عبور از رودخانه‌ها و استقرار نیروها در مناطق دشمن فرضی انجام خواهد شد.

به گزارش یورو نیوز، این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای دو کشور ترکیه و آذربایجان در اوایل سال جاری میلادی نیز تحت عنوان آموزش‌های پروازی-تاکتیکی در آذربایجان عملیات مشترک انجام داده بودند.

ترکیه اصلی‌ترین حامی آذربایجان در طول جنگ ۴۴ روزه قره باغ بین باکو و ایروان به حساب می‌آید. این درگیری نظامی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز و با میانجیگری روسیه در ۱۰ نوامبر همان به پایان رسید.

در جریان رویارویی دو سال قبل، آذربایجان چندین شهر و ۳۰۰ روستای خود را از ارمنستان جدا کرد. آذربایجان این درگیری را به عنوان یک پیروزی توصیف می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه