فرماندار رشت:

همکاری دستگاه های اجرایی با مراکز آموزشی و تحقیقاتی، نباید به اجرای چند برنامه خاص محدود باشد

فرماندار رشت گفت: لازمه موفقیت در جنگ تحریمی و رسیدن به نقطه خودکفایی، افزایش تولید ثروت و پیشرفت علمی و فناوری کشور نیازمند انجام اقدامات موثر در گسترش فعالیت های تحقیقی و پژوهشی است.

همکاری دستگاه های اجرایی با مراکز آموزشی و تحقیقاتی، نباید به اجرای چند برنامه خاص محدود باشد

به گزارش ۸دی،پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته پژوهش و با هدف ترویج و فراگیری فرهنگ تحقیق در جامعه، بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان، در محل مرکز نوآوری دانشگاه گیلان و با حضور حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت آغاز به کار نمود.

حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه و در گفتگو با خبرنگاران، ایفاء نقش کاربردی تحقیق و پژوهش در مسائل را منوط به تقویت ارتباط میان دانشگاه ها، دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی با حوزه های مختلفی مانند صنعت  گردشگری، کشاورزی و همچنین دستگاه‌های اجرایی دانسته و تاکید کرد: همکاری و ارتباط دستگاه های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نباید محدود به مناسبتی خاص و صرفاً در حد اجرای چند برنامه مشخص باشد.

وی با بیان این مطلب که لازمه موفقیت در جنگ تحریمی و رسیدن به نقطه خودکفایی، افزایش تولید ثروت و پیشرفت علمی و فناوری کشور نیازمند انجام اقدامات موثر در گسترش فعالیت های تحقیقی و پژوهشی است، گفت: باید با حمایت از پژوهشگران، فناوران، اهل قلم و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی، سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) را به سالی به یادماندنی در جهش علمی و فناوری و توسعه کشور تبدیل کنیم.

علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان صبح امروز در مرکز نوآوری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان افتتاح و از سه محصول فناورانه و دانش بنیان رونمایی شد.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۵ مجموعه، سازمان و شرکت‌های خصوصی بیش از ۲۰۰ دستاورد فناورانه و پژوهشی خود را در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، علوم انسانی و تامین مالی عرضه کردند.

 رییس پارک علم و فناوری گیلان هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد تعامل بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری عنوان کرد و تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای در اختیار گذاشتن دست آورد‌های فن آوران و پژوهشگران گیلانی به سازمان‌های اجرایی و دولتی است.

باستی گفت: این نمایشگاه تا فردا دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ عصر از آن دیدن کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه