برگزاری نشست دانشجویی بررسی ریشه اغتشاشات ۱۴۰۱؛

عرصه دانشجویی میدان مطالبه گری و تبیین است/ اگر ارتباط با دانشجو قطع شود اوضاع جامعه آشفته خواهد شد + فیلم

نشست دانشجویی بررسی ریشه اغتشاشات ۱۴۰۱ با حضور “علیرضا حسن خواه” و “امیرحسین برزو” دو دانشجوی رشته حقوق و فعال تشکل های دانشجویی در تحریریه پایگاه خبری تحلیلی هشت دی برگزار شد.

عرصه دانشجویی میدان مطالبه گری و تبیین است/ اگر ارتباط با دانشجو قطع شود اوضاع جامعه آشفته خواهد شد + فیلم

به گزارش هشت دی، نشست دانشجویی بررسی ریشه اغتشاشات ۱۴۰۱ با حضور “علیرضا حسن خواه” و “امیرحسین برزو” دو دانشجوی رشته حقوق و فعال تشکل های دانشجویی در تحریریه پایگاه خبری تحلیلی هشت دی برگزار شد.

 

قسمت دوم این نشست در ادامه می آید:

پیوند بین دانشجو و دانشگاه یعنی مطالبه گری از جنس پرسشگری و عدالت خواهی

“امیرحسین برزو” دانشجوی رشته حقوق و فعال دانشجویی در این نشست در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به کلام شهید بهشتی با بیان اینکه “دانشجو متاثر از جامعه است” اظهار کرد: وقتی بحث جامعه به میان می آید پیوند بین دانشجو و دانشگاه یعنی مطالبه گری از جنس پرسشگری و عدالت خواهی که همان دید جامعه نسبت به دانشجو است که وقتی با یک دانشجو مطالبه گر مواجه هستیم باید این مطالبه گری در سیر قانونی پیگیری شود تا فرد در حیطه های مختلف در همین قالب بتواند نقد خودش را مطرح کند.

وی با اشاره به دیدگاه جامعه نسبت به دانشجو، بیان کرد: جامعه، دانشجو را به دید یک فرد مطالبه گر می بیند که می تواند هرچیزی را مطالبه کند اما با بررسی دید جامعه نسبت به دانشجو، باید بسترهای مناسب مطالبه گری را ببینیم، در دولت گذشته در مسائلی مانند برجام، کرسی های آزاد اندیشی در اتاق های چهار دیواری محصور شد اما در اتفاقات سال ۸۸، فضاهای مطالبه گری و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها برای افراد فراهم بود.

این فعال دانشجویی با انتقاد از عدم اجرای درست کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها با توجه به منویات رهبر انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد: این کرسی ها باید در دل مردم و در دل دانشگاه ها برقرار باشد که اگر این فضا در دانشگاه ها برای دانشجویان فراهم نشود دانشجو اعتراضاتش را در بستر خیابان انجام می دهد و در عین حال نیز به جواب درستی در راستای مطالباتش نخواهد رسید که اگر این کرسی ها در دانشگاه ها اجرایی و به یک اتاق چهار دیواری بسنده نمی شد شاید الان شاهد این اتفاقات در کشور نبودیم.

مطالبات به حق مطالبه گران شنیده شود

برزو بر این مسئله که باید مطالبات به حق مطالبه گران شنیده شود تاکید کرد و گفت: خواسته های افراد مطالبه گر باید فارغ از جو رسانه ای که در آن قرار گرفتند در خصوص اقتصاد، معیشت و شهریه دانشگاه ها و ه موضوع دیگری شنیده شود تا اعتراضات قشری که واقعا مطالبه گر هستند به خیابان ها کشیده نشود.

وی به ارائه راهکار در این راستا پرداخت و گفت: برخی دانشجویان قادر به ارائه راهکار با ورود به کرسی های آزاد اندیشی بودند اما متاسفانه از این کار اجتناب می کردند در حالی که در صورت ترمیم مسئله، بسیاری از موضوعات حل و فصل خواهد شد، در همین رابطه در قدم های بعدی باید حرف دل دانشجو را بفهمیم و در وهله اول نباید رد یا موضع گیری کنیم که این امر نشات گرفته از فضایی است که بستر سازی نشده است.

مارپیچ سکوت باید شکسته شود

وی ادامه داد: مارپیچ سکوت در برخی افراد باید شکسته شود، اگر در مواجهه با افراد هتاک به نظام سکوت کنیم طرف مقابل فکر میکند حق با اوست که حتی اگر اعتراض با راهکار همراه نباشد در صورت شکسته شدن این سکوت، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دشمن در فضای مجازی به شدت در حال فعالیت است که دانشجویان و فعالان فضای مجازی نباید از این فضا غافل شوند.

اگر ارتباط با دانشجو قطع شود اوضاع جامعه آشفته خواهد شد

برزو در ادامه با ارائه راهکارهای لازم بیان کرد: در گزینش اساتید، معلمان و هیئت های علمی باید قانونمندتر باشیم چون در این راستا، تقویت ارتباط با دانشجو بسیار قابل اهمیت است و اساتید اکتفا به درس نکنند و هرکس در حوزه خودش باید به تشریح مسائل و شبهات در بین دانشجویان بپردازد، معاونت های فرهنگی در بحث کرسی های آزاد اندیشی، ایجاد تریبون ها و نشست های بصیرتی باید ورود کنند که اگر این ارتباط با دانشجو قطع شود اوضاع جامعه آشفته خواهد شد.

عرصه دانشجویی میدان مطالبه گری، تبیین و جهاد است

وی با بیان اینکه عرصه دانشجویی، میدان مطالبه گری، تبیین و جهاد است اظهار کرد: نهادهای نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه ها، معاونت های فرهنگی، اساتید و حتی حراست دانشگاه باید پای کار باشند. در فضای دانشجویی، اساتیدی که در عرصه جهاد تبیین کار کردند باید با دانشجویان وارد صحبت شوند و کناره گیری نکنند.

در راه انقلاب باید دنباله روی آرمان های “علی وردی ها” باشیم

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه در راه آرمان های انقلاب باید دنباله روی آرمان علی وردی ها باشیم گفت: در مسیر حفظ و امتداد انقلاب، باید خودمان را برای نظم جدید جهانیی که به تمدن نوین اسلامی ختم خواهد شد آماده کنیم و رخ دادن این اتفاقات، طبیعی و ثمره ظهور هست، باید مطالبه گر و پرسشگر به این مسیر ادامه دهیم تا نقشه های شوم دشمنان نقش بر آب شود و حرف دل جامعه را در مسیر قانونی و عقلایی پیگیری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه