تداوم اطفای حریق جنگل‌های رودبار تا فردا

مدیرکل منابع طبیعی گیلان از حضور بالگردها در استان تا پایان اطفای حریق جنگل های رودبار خبر داد و گفت: این بالگردها فردا هم به پرواز در خواهند آمد و اطفای کامل را انجام خواهند داد.

تداوم اطفای حریق جنگل‌های رودبار تا فردا

به گزارش ۸دی، مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه مناطقی از اراضی جنگلی شهرستان رودبار به ویژه سلانسر و دو منطقه از شمام طی چهار روز گذشته چندین بار دچار حریق شده است، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با همکاری نیروهای مردمی و بسیجی و مدیریت بحران و فرمانداری ها و بخشداری ها تاکنون چندین بار موفق به اطفای کامل حریق شدند اما بنا به دلایل مختلف از جمله وزش باد شدید، مجددا شاهد شعله ور شدن آتش هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته یک فروند بالگرد هلال احمر با پنج سورتی پرواز و امروز دو فروند بالگرد سپاه با هفت سورتی پرواز اقدام به اطفای هوایی حریق کردند و خوشبختانه موفق به مهار آتش شدیم، افزود: حدود ۴۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حاضر هستند و تا صبح فردا عملیات پایش و اطفا را انجام می دهند. در برخی از مناطق همچنان آتش زیر خاکستر وجود دارد و دودی که از جنگل مشاهده می شود، ناشی از کنده های سوخته است.

میرحامد اختری از حضور بالگردها در استان تا پایان اطفای حریق خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی منطقه مذکور دچار خسارت سطحی ناشی از حریق شده و لذا این بالگردها فردا هم به پرواز در خواهند آمد و اطفای کامل را انجام خواهند داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه