موشک غول‌پیکر SLS ناسا به ماه پرتاب شد + تصاویر

آژانس فضایی ناسا امروز چهارشنبه موشک غول‌پیکر SLS ناسا را در قالب مأموریت ماه آرتمیس I پرتاب کرده است. ناسا در ماه‌های گذشته چندین بار تلاش کرده بود که مأموریت ماه آرتمیس I را انجام دهد که هر بار به دلیلی متوقف شده بود.

موشک غول‌پیکر SLS ناسا به ماه پرتاب شد + تصاویر

به گزارش ۸دی،طبق آخرین به‌روزرسانی، آژانس فضایی ناسا امروز چهارشنبه ۱۶ نوامبر موشک غول‌پیکر SLS ناسا  رادر قالب مأموریت ماه آرتمیس I به سمت کره ماه پرتاب کرده است. این نخستین آزمایش پرواز یکپارچه ناسا از موشک سیستم پرتاب فضایی و فضاپیمای اوریون خواهد بود. این پرتاب در ساعت ۱:۰۴ بامداد چهارشنبه به وقت استاندارد شرقی از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برنامه‌ریزی شده است.

ناسا در ماه‌های گذشته چندین بار تلاش کرده بود که مأموریت ماه آرتمیس I را انجام دهد که هر بار به دلیلی متوقف شده بود؛ مأموریت آرتمیس ۱ قرار است موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) و یک کپسول بدون سرنشین اوریون را در یک سفر تقریباً ۴۰ روزه به دور ماه بفرستد.

نسل بعدی موشک ماه ناسا، سیستم پرتاب فضایی (SLS) با کپسول خدمه اوریون که در بالای آن قرار دارد، بر روی مجموعه پرتاب ۳۹B ایستاده است زیرا برای ماموریت آرتمیس ۱ در کیپ کاناورال، فلوریدا، ایالات متحده، ۱۴ نوامبر آماده می شود. ۲۰۲۲. /CFP

تیم‌های فنی از پنجشنبه گذشته ارزیابی‌های کاملی را در Launch Complex 39B انجام دادند تا تأیید کنند که هیچ تأثیر و مانع قابل‌توجهی از طوفان نیکول وجود نداشته است. هواشناسان ۹۰ درصد شرایط آب و هوایی مساعد را برای پرتاب Artemis I پیش‌بینی کردند. آزمایش پرواز آرتمیس I یک مأموریت بدون خدمه در اطراف ماه است که راه را برای آزمایش پرواز خدمه و اکتشافات ماه آینده انسان به عنوان بخشی از برنامه ماه آرتمیس ناسا هموار می‌کند.

نخستین سفر SLS-Orion شروع برنامه بسیار تحسین‌شده آرتمیس ناسا و جانشین مأموریت‌های ماه‌های آپولو در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است؛ SLS که به عنوان قوی‌ترین و پیچیده‌ترین موشک در جهان شناخته می‌شود، بزرگترین سیستم پرتاب عمودی جدیدی است که آژانس فضایی ایالات متحده از زمان پرتاب موشک Saturn V در طول آپولو ساخته است.

اگر دو مأموریت اول آرتمیس با موفقیت انجام شود، ناسا قصد دارد فضانوردان را به ماه بازگرداند، از جمله نخستین زنی که قدم بر سطح ماه در اوایل سال ۲۰۲۵ می‌گذارد. آخرین انسانی که روی ماه قدم گذاشت، تیم دو نفره فرود آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ بود که به دنبال ۱۰ فضانورد دیگر طی پنج مأموریت قبلی که با آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹ آغاز شد.

برنامه آرتمیس به دنبال ایجاد یک پایگاه طولانی مدت در ماه به عنوان پله‌ای برای سفرهای فضانوردان بلندپروازانه‌تر به مریخ است، هدفی که مقامات ناسا گفته‌اند دست کم تا اواخر دهه ۲۰۳۰ طول خواهد کشید.

ناسا , اخبار هوا و فضا ,

ناسا , اخبار هوا و فضا ,

ناسا , اخبار هوا و فضا ,

ناسا , اخبار هوا و فضا ,

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه