ایجاد اشتغال برای ۸۳۶ نفر در بخش مشاغل خانگی در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات، برای ۸۳۶ نفر در بخش مشاغل خانگی شغل ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای ۸۳۶ نفر در بخش مشاغل خانگی در گیلان

به گزارش ۸دی،سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات، برای ۸۳۶ نفر در بخش مشاغل خانگی شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این مشاغل در رشته‌های گرافیک و کامپیوتر، در بخش کشاورزی برای پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و مرغ بومی، در بخش صنعت – معدن و تجارت برای دوخت لباس، قالی بافی و در بخش صنایع دستی برای تولید لباس محلی، گلیم بافی و حصیربافی بوده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین از بهره برداری از ۲۱ طرح عشایری و روستایی در استان در این مدت خبر داد و گفت: بانک‌های عامل نظیر بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی برای راه اندازی این طرح‌های اشتغالزا ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده اند.

 آقاجانی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود برای ۱۰۱ نفر در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات، نظیر بومگردی، محصولات گلخانه‌ای و پوشاک شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای تأمین نیاز مشاغل خانگی در شهرستان‌های استان تعاونی‌های تخصصی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: برای رونق تولید در کسب و کار‌های خرد، تعاونی‌های تخصصی برای تأمین مواد اولیه و نهاده‌ها، برندسازی تجاری، بازاریابی، آموزش و تجمیع افرادی که به صورت انفرادی مشاغل خانگی ایجاد کرده اند، در شهرستان‌های گیلان در حال راه اندازی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه