مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد:

واریز ۲۲۰ هزار تومان به‌حساب یارانه‌بگیران گیلانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از واریز ۲۲۰ هزار تومان به‌حساب یارانه‌بگیران گیلانی در طرح «طرح فجرانه» خبر داد و گفت: ۴۲۹ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از هزار و ۳۰۰ فروشگاه کوچک طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی در این استان در نظر گرفته شده است.

واریز ۲۲۰ هزار تومان به‌حساب یارانه‌بگیران گیلانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سیاوش آقاجانی پیش از ظهر امروز و در گفتگو با خبرنگاران از اجراشدن مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» خبر داد و تصریح کرد: در این طرح ۲۲۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای مشمول این کالابرگ در کارت‌بانکی سرپرست خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی، در دهه مبارک فجر فردا، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ واریز می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت بیشتر از سبد غذایی خانوارهای یارانه بگیر عنوان کرد و گفت: در این طرح یک سبد با ۱۱ قلم کالا برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد بر اساس نظر مؤسسه تغذیه ایران با قیمت‌های سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه تفاوت قیمت این اقلام با قیمت روز امسال از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود، تصریح کرد: قیمت روز این سبد بیش از ۷۴۳ هزار تومان است که خانوارهای مشمول باید ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان آن را خودشان پرداخت کنند.

آقاجانی با بیان اینکه خانوار یارانه بگیر یارانه نقدی خود را جداگانه در هر ماه دریافت خواهند کرد، افزود: مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار واریز شده که در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی وجود ندارد، اضافه کرد: با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط اعتبار کالاهای گروه لبنیات را می‌توان جابه‌جا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه شرکت فارا اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در فروشگاه‌های تعیین شده را در بستر شبکه ملی اعتبار با همکاری دیگر دستگاه‌ها بر عهده دارد، افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۳۶۹ با پیش‌شماره ۰۲۱ مرکز پاسخگویی سؤالات و اعتراضات مردم تماس بگیرند.

به گفته آقاجانی ۴۲۹ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از هزار و ۳۰۰ فروشگاه کوچک طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی در گیلان برای «طرح فجرانه» در نظر گرفته شده است.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه