در میزگرد "فرایند تربیت در عرصه خانواده و جامعه" مطرح شد

تربیت یک امر محیطی است/ خاک آموزش و پرورش باید عوض شود + فیلم

همزمان با فرارسیدن روز دانش آموز نشستی با حضور “زهرا پور ابراهیم نیا” معاونت فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گیلان و “رقیه قربانپور” مشاور، معلم و فعال فرهنگی در تحریریه پایگاه خبری هشت دی برگزار شد.

تربیت یک امر محیطی است/ خاک آموزش و پرورش باید عوض شود + فیلم

به گزارش ۸دی،به گزارش ۸دی، همزمان با فرارسیدن روز دانش آموز میزگرد “فرایند تربیت در عرصه خانواده و جامعه” با حضور “زهرا پور ابراهیم نیا” معاونت فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گیلان و “رقیه قربانپور” مشاور، معلم و فعال فرهنگی در تحریریه پایگاه خبری هشت دی برگزار شد.

 

“رقیه قربانپور” مشاور، معلم و فعال فرهنگی در بخشی از سخنانش در این نشست به اهمیت هفت سال اول زندگی کودک اشاره کرد و گفت: غفلت عمده خانواده های ما در بحث فرهنگ به هفت ساله اول زندگی کودک بر می گردد. الان کودکانی داریم که با وجود سن کم خیلی حرفه ای کار با گوشی را بلد است و بازی حذف و نصب می کند و خانواده غافل از این است که در پی آن فرهنگ ها و باورش تغییر می کند.

توجه به آغاز فرایندهای تربیتی از مقطع پیش دبستانی

وی می گوید: برای انجام فرایند تربیتی خاک آموزش و پرورش باید عوض شود یعنی هر گوشه ای از آموزش و پرورش بخواهیم کاری انجام دهیم باید از مقطع پیش دبستانی شروع کنیم.

نیازمند کار تشکیلاتی منسجم در جامعه هستیم

“زهرا پور ابراهیم نیا” معاونت فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گیلان هیچ برنامه در تشکل های اتحادیه وجود ندارد که فردی باشد و ناتوان از آموختن یک مهارت به دانش آموز باشد و می بینیم عموما مهارت هایی که در اتحادیه یاد می گیرد در ایفای یکی از نقش هایش در آینده به او کمک می کند.

او معتقد است تربیت یک امر محیطی است و می گوید: نمی توانیم منکر تأثیر برخی از جذابیت های محیطی در نوجوانان و جوانان شویم لذا نیازمند کار تشکیلاتی منسجم در جامعه هستیم این در حالی است که با جناح بندی ها و ایجاد دو قطبی ها به اختلاف ها دامن زده ایم.

پور ابراهیم نیا تصریح می کند: فکر می کنم اگر بخواهیم نوجوان مسیر رشدش را بگذراند باید همه دست به دست هم دهیم.

مشروح این نشست به زودی منتشر می شود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه