تحویل ۶ میلیون کارت ملی هوشمند به ثبت‌نام‌کنندگان

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ۶ میلیون از کارت‌های ملی معوقه ثبت‌نام‌کنندگان تحویل‌ داده شده است، گفت: در دو تا سه ماه آینده باقی کارت ملی‌ درخواست‌کنندگان تحویل داده خواهد شد.

تحویل ۶ میلیون کارت ملی هوشمند به ثبت‌نام‌کنندگان

به گزارش ۸دی، معاون وزیر کشوردر جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی از سال ۱۳۹۸ متقاضیانی بودند که به مدت دو سال با وجود دریافت هزینه و ثبت‌نام، کارت ملی خود را دریافت نکرده بودند که با همت همکاران ثبت‌احوال در اواخر دی‌ماه سال گذشته، تولید انبوه و مجدد کارت ملی آغاز شده است. تاکنون ۶ میلیون از کارت ملی معوقه ثبت‌نام‌کنندگان تحویل‌ داده شده است.

وی با بیان اینکه در دو تا سه ماه آینده الباقی کارت ملی‌ درخواست‌کنندگان تحویل داده خواهد شد، افزود: یکی از اقداماتی که در طول یک تا دو ماه اخیر انجام ‌شد، اطلاعیه مبنی بر دریافت شناسنامه‌های قدیمی و دست‌نویس است.

هاشم کارگر با بیان اینکه افراد با مراجعه به ثبت‌احوال می‌توانند شناسنامه جدید دریافت ‌کنند، گفت: این امر با سرعت انجام‌ خواهد شد و این مسئله باعث غنی‌سازی بانک‌های اطلاعاتی ثبت‌احوال و ارائه خدمات دیگر به افراد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دریافت شناسنامه جدید ارائه خدمات را راحت‌تر خواهد کرد، بیان‌ کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم که در دو ماه گذشته به وزیر کشور نیز ابلاغ کردیم، صدور کارت موقت برای افراد فاقد شناسنامه است.

کارگر با اشاره به تاکیدات در مورد تعیین و تکلیف افراد فاقد شناسنامه خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی ایرانی بودن هستند اما تابعیت آن‌ها نامشخص بود و مدارک هویتی نداشتند، می‌توانند با مراجعه به ثبت‌احوال تا زمانی که مسیر قانونی هویتی و اعلام تابعیت از این کارت‌ها برای دریافت یک سری از خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه