معاون وزیر کشور: گیلان جزو چهار استان برتر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان در رشت با اشاره به فعالیت هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور از اختصاص حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت این شرکت ها خبر داد و گفت: گیلان جزو چهار استان برتر کشور در میزان و جذب سرمایه‌گذاری است.

معاون وزیر کشور: گیلان جزو چهار استان برتر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری است

به گزارش ۸دی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان در رشت با اشاره به ظرفیت های این استان در بخش های مختلف اظهار کرد: چرا استان گیلان با برخورداری از مواهب الهی و افراد توانمند الگو نباشد؟

وی با تاکید بر اینکه باید این توانمندی ها و ظرفیت ها به اطلاع مردم و سرمایه گذاران برسد، افزود: چه بسیارند فرزندان خطه گیلان؛ آنانی که دل در گرو این خاک دارند نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان که امیدواریم روزی آنها برای سرمایه گذاری و کمک به بهبود و توسعه و رونق در این استان و نیز ایران سربلند ورود و اقدام کنند. همه باید این را بدانند که با تمام تحریم‌ها، سخت‌گیری‌ها و رفتارهای ذلیلانه جهان استکبار، چگونه در ایران در عرصه اقتصادی جولان می دهیم و نقش آفرینی می کنیم.

محسن کوشش تبار در ادامه با بیان اینکه همدلی و انسجام میان مسئولان استان گیلان ارزشمند است، گفت: در فضای انسجام و همدلی مدیران، برنامه ریزی مطلوبی انجام گرفته و با هدایت و نظارت استاندار در طول یک سال اخیر اتفاقات خوبی در  بخش هایی از جمله زیرساخت ها و نیز سرمایه گذاری با مذاکرات اقتصادی موثر در بخش خصوصی رقم خورده و در دست انجام است.

این مسئول بیان کرد: در قطار توسعه کشور کار سختی را برعهده داریم و امروز سربازان حوزه اقتصادی همان کسانی هستند که زمانی از مرزها و خاک وطن دفاع کردند، اکنون نیز باید از اقتصاد این سرزمین دفاع کنند. حادثه تروریستی شیراز بسیار تلخ و ناگوار بود اما باید موجب شود عزم شما برای توسعه این کشور و سرزمین راسخ تر و استوارتر گردد. اگر کام ایران با ترفند ذلیلانه ای تلخ شد باید کام این مردم و سرزمین را با روش کردن چراغ یک واحد تولیدی، شیرین کنید ضمن اینکه موضوعی مهمتر از این برای دولت نیست، لذا همه هم و غم خود را در این مسیر به کار بندند.

اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رشت بیان کرد: حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از حدود ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، ۸۰ شرکت سهم استان گیلان است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیاناتشان به شرکت های دانش بنیان اشاره دارند ضمن اینکه شعار امسال مطرح شده از سوی رهبرفرزانه انقلاب هم با عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” نشان از اهمیت این شرکت ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به فعالیت نخبگان در شرکت های دانش بنیان و ضرورت توجه به این شرکت ها عنوان کرد: دولت مردمی نیز به این موضوع حساس است.

وی خطاب به مدیران شرکت کننده در این جلسه بیان کرد: ایران قوی در تک تک شما و ذهن هایتان است، ایران قوی در احترام به جوانان است بنابراین باید از فرصت های فعلی استان خود برای ارتقا شاخص ها استفاده کنید.

کوشش تبار با تاکید بر به کارگیری افراد بومی در استان و توجه ویژه به متخصصان و تحصیلکرده ها در فرصت های شغلی تصریح کرد: فرهنگ اشتغال برای متقاضیان دارای مدرک دانشگاهی “پشت میز نشینی” را باید تغییر دهیم.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور امروز پنجشنبه از زیرساخت های مجتمع بندری انزلی، فرودگاه سردار جنگل رشت، شرکت گیلک دانه نوید، کارآفرینان نسیم گیلان، آرد خوشه گیلان و ایران برک بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه