معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

صدور ۱۰ درصد نشان استاندارد در حوزه غذای حلال در گیلان

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به پتانسیل استان گیلان در حوزه استاندارد غذای حلال گفت: بیش از ۱۰۰ استاندارد حوزه غذای حلال در چند ماه اخیر صادر شده است که حدود ۱۰ درصد آن مربوط به گیلان است.

صدور ۱۰ درصد نشان استاندارد در حوزه غذای حلال در گیلان

به گزارش ۸دی، احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه استاندارد برای صیانت از حقوق و سلامت افراد جامعه است، اظهار کرد: استاندارد پایین‌ترین حد برخورداری از سلامت کالاها را بررسی کرده و برای اطمینان بخشی استفاده از کالاهای عرضه شده در بازار ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت در یک نظام رقابتی ایجاد می‌شود، افزود: استاندارد می‌تواند پایه گذار کیفیت باشد و آن را هدایت کند اما اگر باب انحصار باز شود و کالاها در فضای رقابتی عرضه نشوند، کیفیت نیز افت می‌کند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نظام استاندارد ایران در ۴ سطح بررسی می‌شود، تصریح کرد: در تدوین شاخص‌های استاندارد از متخصصان و صاحب نظران مربوطه استفاده می‌شود و بومی بودن شاخص‌های استاندارد در اولویت است اما نگاهی نیز به استانداردهای بین المللی داریم.

ساده با بیان اینکه در دولت سیزدهم بومی سازی شاخص‌های استاندارد مورد تاکید است افزود: گیلان ظرفیت بالایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی دارد و این موضوع در تدوین شاخص‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پتانسیل استان گیلان در حوزه استاندارد غذای حلال گفت: در دولت سیزدهم، سیاست‌های تحولی حوزه استاندارد را آغاز کردیم و بیش از ۱۰۰ استاندارد حوزه غذای حلال در چند ماه اخیر صادر شده است که حدود ۱۰ درصد آن مربوط به گیلان است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه صدور استاندارد لوازم خانگی انرژی بر اجباری است، افزود: لوازم خانگی بادوام و گران است و کارکرد آنها اهمیت دارد لذا صدور استاندارد برای آنها تا پایان سال اجباری می‌شود.

ساده با بیان اینکه اگر کیفیت کالاهای صادراتی کم باشد به اعتبار آن محصول خدشه وارد می‌شود، تصریح کرد: اجباری شدن صدور استاندارد برای کالاهای صادراتی مانند زعفران در دستور کار قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه