رییس سازمان ملی استاندارد کشور:

۳ آزمایشگاه مرجع استاندارد در گیلان راه اندازی می شود

پیروزبخت از راه‌‌اندازی سه آزمایشگاه مرجع استاندارد در گیلان برای محصولات زیتون، چای و برنج در آینده‌ایی نزدیک خبر داد.

۳ آزمایشگاه مرجع استاندارد در گیلان راه اندازی می شود

به گزارش ۸دی؛ «نیره پیروزبخت» امروز(پنج‌شنبه، ۲۱ آذر) در مراسم افتتاح ساختمان اداره استاندارد لاهیجان در شهرک صنعتی این شهر قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی را قانون جدید سازمان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید همکاری همه‌جانبه‌ای با سازمان داشته تا نظام استاندارد در کشور اجرایی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد کشور با تاکید بر توجه ویژه به موضوع استاندارد افزود: گیلان به‌دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه خرر، موقعیت جغرافیایی و برخورداری از سه محصول استراتژیک برنج، چای و زیتوندارای اهمیت بسیاری در حوزه استاندارد است.

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های کشور که جایگاه جهانی مطلوبی در عرصه غذایی دارد تصریح کرد: استاندارد دوغ و زعفران ایران در دنیا ملاک و تعریف شده است که این مهم با همت تولیدکنندگان محقق شد.

پیروزبخت استانداردسازی در کشور را نیازمند همت همه دستگاه‌ها دانست و بیان کرد: اعتبارات سازمان در سال‌های اخیر کاهش یافته و در سال ۹۷، اعتبار این سازمان ۲۷ درصد درآمد سازمان را شامل شد.

وی با اشاره به توافق با استاندار گیلان در راه‌اندازی سه آزمایشگاه مرجع استاندارد کشور در گیلان با همکاری بخش خصوصی گفت: با همکاری استانداری آمادگی ایجاد سه آزمایشگاه اصلی در رودبار برای محصول زیتون، چای در لاهیجان و برنج در رشت را داریم که به‌صورت آزمایشگاه و یا مرکز پژوهشی دایر شده تا تدوین استاندارد این محصولات در گیلان قرار گیرد.

در ادامه این مراسم «داریوش اشکانی‌پور» با بیان اینکه کلنگ احداث پروژه ساختمان استاندارد لاهیجان پس از کش و قو‌س‌های فراوان و ابلاغ اعتبار در سال ۸۹ به زمین زده شد گفت: در سال ۹۸ این پروژه به اتمام رسید و امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه شرق گیلان با مرکزیت لاهیجان در حوزه استاندارد خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهد افزود: نشان استاندارد نمادی ملی است که مورد توجه ویژه مردم در خرید کالاست.

وی با بیان اینکه نظام تقلب نیز هم راستا با نظام استانداردسازی در حال توسعه است اظهارداشت: نظارت‌های سازمان استاندارد در بازارها تشدید یافته و محسوس است.

اشکانی‌پور با تاکید بر تقویت استانداردسازی در واحدهای تولیدی تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی کمک کنند تا بازار را از وجود کالاهای تقلبی و فاقد استاندارد پاک کرده و بازاری ناامن برای اینگونه کالاها ایجاد کنیم.

وی در پایان خواستار تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی لاهیجان از سوی سازمان ملی استاندارد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه